قاضی زاده هاشمی در گفتگو با مردم گلستان؛

هر شهرستان را تبدیل به یک پایتخت می کنیم/ الگوی زندگی در گلستان باید در کشور گسترش یابد

نامزد ریاست جمهوری گفت: با اجرای طرحی کلان، به تعداد شهرستان‌های کشور، پایتخت ایجاد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، یکی از نامزد‌های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، امروز در گفتگو با مردم گلستان که از سیمای این استان پخش شد، گفت: به علت ساختار‌ها و روش‌هایی که عدم توازن را ایجاد می‌کرد، در یکصد سال اخیر، کشور ما دچار تبعیض عمده‌ای در زمینه‌های مختلف شده است.

او افزود: همه چیز در شمال تهران متمرکز شده است و هرچه از تهران به سمت پیرامون می‌رویم، وضع بدتر می‌شود.

قاضی زاده هاشمی گفت: تورم باعث شده شکاف طبقاتی بیشتر شود و در کنار این مسائل، بیکاری هم وجود دارد.

او افزود: این نبود توازن و تبعیض گسترده به برنامه ریزی جدی برای اصلاح نیاز دارد، خیلی دولت‌ها آمدند، اما نتوانستند، چون مردم را در نظر نگرفتند.

این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: در دولت سلام با اجرای طرحی کلان، ساختار متمرکز را خُرد و به تعداد شهرستان‌های کشور، پایتخت ایجاد می‌کنیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: طبق قانون می‌توانیم اختیاراتی که در تهران و در دست هیئت وزیران است به فرمانداران دهیم.

او گفت: مجموعه بودجه دستگاه‌های مختلف را جمع می‌کنیم و سرانه بودجه هر شهرستان را مستقیم به فرماندار می‌دهیم تا اختیار منابع مالی در دست خود شهرستان باشد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه برای این طرح، مکانیزم کنترلی پیش بینی شده اضافه کرد: به دنبال حاکم کردن مردم هستیم.

او گفت: مسئولان استانی و محلی را باید مردم و نخبگان همان منطقه تایید و انتخاب کنند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: سامانه‌ای راه اندازی کردیم که در آن اگر یک سوم مردم از مدیری ابراز نارضایتی کنند، آن مدیر عزل می‌شود.


ماموریت ملی برای هر شهرستان

این نامزد ریاست جمهوری گفت: ظرفیت‌های طبیعی، انسانی، زیرساختی و مسائل مختلف هر شهرستان را استخراج کرده ایم و بر اساس آن برای هر شهرستان، ماموریتی ملی تعیین می‌کنیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: هر شهرستان در موضوعی، پایتخت ملی می‌شود و استاندار، هماهنگ کننده با مرکز است و دولت مرکزی باید کمک کننده باشد.

او گفت: اولویت ما این است که قدرت طلبان را از سفره انقلاب کنار بزنیم و مردم را بر سر این سفره بنشانیم.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: دولت سلام، از بین بردن تبعیض، فساد، رانت، قبیله و تبارگرایی، ایجاد شایسته سالاری و حاکمیت مردم را دنبال می‌کند.

الگوی همزیستی در گلستان باید در کل سرزمین گسترش یابد

قاضی زاده هاشمی در ادامه، استان گلستان را ایرانی کوچک خواند و اضافه کرد: گلستان، کهکشانی از اقوام و مذاهبی است که در صلح و صفا در کنار هم زندگی می‌کنند و این الگوی زندگی باید در کل سرزمین ما گسترش یابد، همه چیز عالم در استان گلستان جمع شده است.

او با برشمردن ظرفیت‌ها و مشکلات ۱۴شهرستان استان تاکید کرد: برای تک تک شهرستان‌ها برنامه ریزی کرده ایم و با کمک خودِ مردم اجرایی خواهیم کرد.

منبع: صداو سیما

ان‌های پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.