مهم‌ترین خبر‌های انتخاباتی شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های یزد در روز پنجشنبه ۲۷ خرداد ماه را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، در حالی که کمتر از یک روز به برگزاری انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراها مانده است، با پایان یافتن زمان تبلیغات مردم در حال آخرین رایزنی‌ها و تصمیم‌گیری برای انتخاب فرد اصلح هستند.

ساعت ۲۴ دیشب پایان تبلیغات نامزد‌های انتخابات شورای شهر و روستا

بر اساس قانون آخرین مهلت تبلیغات نامزد‌های انتخابات نامزد‌های انتخابات شورای شهر و روستا دیشب بود و نامزد‌ها تا ساعت ۲۴ مهلت داشتند تا برنامه‌های خود را ارائه کنند.

بر اساس ماده ۶۱ آیین نامه اجرایی انتخابات شورا‌های شهر و روستا تاکید شده مدت فعالیت تبلیغات انتخاباتی برای کلیه نامزد‌های انتخاباتی یکسان است و ۸ روز قبل از روز اخذ رای آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رای ادامه دارد.

در استان یزد ۲۴ شورای اسلامی شهر و ۳۹۷ شورای روستایی وجود دارد که ۲۳ شورای آن پنج عضو دارد و در هریک از ۳۷۴ شورا هم سه نفر عضو هستند.

کناره گیری بیش از ۳۰۰ داوطلب از رقابت‌های انتخاباتی شورا‌های استان یزد

محمدعلی شاه حسینی دبیر ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه چهار هزار و ۱۱۷ نفر برای ورود به ششمین دوره انتخابات شورا‌های استان ثبت نام کرده اند، گفت: تاکنون ۳۰۱ نفر از داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان با اعلام قطعی انصراف خود، از این دوره از رقابت‌های انتخاباتی شورا‌ها کناره گیری کردند.

پایان تبلیغات کاندیداها/ دعوت از اقشار مختلف مردم به شرکت در انتخابات با طرح حامیان سلامت

او افزود: براساس آمار، ۹۰ نفر از افرادی که انصراف داده اند؛ از داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر‌ها و ۲۱۱ نفر نیز از داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها هستند.

تخلفات انتخاباتی را گزارش کنید

سید مسعود عظیمی رئیس هیات بازرسی انتخابات استان یزد با اشاره به ضرورت اخلاق مداری و رعایت قانون از جانب نامزد‌های انتخاباتی و طرفداران آن‌ها گفت: نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۷ روز پنجشنبه و نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و هواداران آن‌ها تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه فرصت تبلیغات دارند و پس از این زمان اعلامی، هرگونه فعالیت و تحرک انتخاباتی ممنوع است.

پایان تبلیغات کاندیداها/ دعوت از اقشار مختلف مردم به شرکت در انتخابات با طرح حامیان سلامت

عظیمی، نوشتن یا اظهار مطالب خلاف واقع و نیز هتک حرمت و حیثیت نامزد‌های انتخاباتی را غیراخلاقی و خلاف قانون دانست و افزود: پاره یا معدوم سازی عکس و آثار تبلیغاتی سایر نامزد‌های انتخاباتی که در مدت زمان قانونی تبلیغات در محل‌های مجاز نصب شده اند، نیز تخلف محسوب می‌شود.

پایان تبلیغات کاندیداها/ دعوت از اقشار مختلف مردم به شرکت در انتخابات با طرح حامیان سلامت

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان یزد خاطرنشان کرد: آثار تبلیغاتی نامزد‌های انتخاباتی باید در محل‌های ثابت و سیار پیش بینی شده توسط شهرداری‌ها و بخشداری ها، نصب شود و از الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان ها، تابلو مدارس و سایر موسسات آموزشی و تابلو‌های منصوبه در معابر عمومی توسط بخش دولتی و وابسته به دولت، خودداری شود.

او از مردم خواست برای اجرای صحیح قوانین و مقررات انتخابات و جلوگیری از تضییع حقوق نامزد‌های انتخاباتی هرگونه اخبار، اطلاعات، گزارش و تخلفات انتخاباتی از جانب کاندیدا‌ها، مدیران و کارمندان دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های عمومی را به سامانه دبیرخانه هیأت بازرسی انتخابات استان به نشانی www.bazrasi.ostanyazd.ir ارسال کنند و یا با شماره تماس ۳۱۱۱۲۲۸۲ در میان بگذارند، تا موارد اعلام شده در اولین فرصت مورد رسیدگی قرار گیرد.

پایان تبلیغات کاندیداها/ دعوت از اقشار مختلف مردم به شرکت در انتخابات با طرح حامیان سلامت

اجرای طرح حامیان سلامت هلال احمر در حوزه‌های انتخاباتی

سید جواد میرحسینی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: طرح حامیان سلامت با مشارکت داوطلبانه اعضای داوطلب و جوان جمعیت هلال احمر، در حوزه‌های انتخاباتی صندوق‌های اخذ رای استان یزد همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

او هدف از اجرای این طرح را تامین سلامت و زندگی انسان‌ها و انسجام بخشی و اجرایی سازی رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی عنوان کرد، و افزود: پیرو جلسه وزارت کشور که با حضور رئیس جمعیت هلال احمر و مسئولان و مقامات کشوری و لشکری برگزار شد، حضور حامیان سلامت، جهت نظارت و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای و همچنین ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری بر مبنای حمایت بهداشتی از رای دهندگان در نظر گرفته است.

پایان تبلیغات کاندیداها/ دعوت از اقشار مختلف مردم به شرکت در انتخابات با طرح حامیان سلامت

وعده پر شور رأی اولی‌های یزدی در انتخابات ۱۴۰۰

رأی اولی‌های یزدی امسال هم طبق وعده و اصالت ایران و جمهوری اسلامی کشور، با شعار آینده‌ای روشن در گرو انتخاب درست، پر رنگ و با صلابت به پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

البته ناگفته نماند که هرکدام با انتظاراتی از نماینده مردم ایران و شهرشان به میدان خواهند رفت و خواستار عمل شایسته و آینده‌ای روشن در شان جمهوری اسلامی ایران هستند.

پایان تبلیغات کاندیداها/ دعوت از اقشار مختلف مردم به شرکت در انتخابات با طرح حامیان سلامت

اولین حضور و تاثیر گذاریشان در کشور باعث شده تا پرنگ‌تر در مسیر انقلاب حاضر شوند تا مهری بر سندیت دغدغه‌ها و جمهوری اسلامی کشورمان ایران بزنند.

این در حالی است که امسال قریب به ۲۰ هزار رای اولی در روز ۲۸ خرداد ماه سال جاری در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

تلاش اصناف و بازاریان برای مشارکت مردم در انتخابات

نوکار، فرماندار شهرستان تفت در دیدار با جمعی از بازاریان گفت: اصناف و بازاریان شهرستان تفت به طور مستمر در ارتباط با مردم هستند و باید تلاش خود برای حضور حداکثری مردم در این آزمون بزرگ را به کار گیرند.

او اظهار داشت: بزرگ‌ترین رویداد سیاسی پیش روی کشور برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا است و دشمنان در حال تلاش برای مأیوس کردن مردم برای حضور در این صحنه بزرگ هستند.

پایان تبلیغات کاندیداها/ دعوت از اقشار مختلف مردم به شرکت در انتخابات با طرح حامیان سلامت

فرماندار تفت اضافه کرد: حضور حداکثری مردم درصحنه پشتوانه عظیمی برای نظام جمهوری اسلامی و باعث افزایش قدرت و اعتبار نظام در سطح بین‌الملل است.

حجت الاسلام گلوردی امام جمعه شهر تفت نیز در این دیدار بازاریان و اصناف را به مشارکت در انتخابات و تلاش برای حضور مردم در این رویداد دعوت کرد.

برپایی نمایشگاه مجازی آثار تجسمی با موضوع انتخابات در یزد

محمد صادق کوچک زاده رئیس حوزه هنری یزد گفت: در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و به منظور  برگزاری انتخاباتی پر شور، پررونق، حماسه آفرین و سرنوشت‌ساز، مجموعه آثار تجسمی در پایگاه اطلاع‌رسانی و صفحات مجازی حوزه هنری یزد به نمایش گذاشته شد.

او افزود: در این نمایشگاه مجازی ۲۵ اثر منتخب از هنرمندان کشور با موضوع انتخابات و اهمیت حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی، به تماشا گذاشته شده است.

کوچک زاده ادامه داد: این آثار در پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه هنری یزد به نشانی artyazd.ir، صفحه اینستاگرام instagram.com/artyazd و کانال تلگرامی @artyazd در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار