مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت:کلنگ اجرای مرحله اول طرح ۱۴۲واحدی طرح اقدام ملی مسکن و جوانان در شهر جلین به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: این واحد‌ها با متراژ ۸۵ مترمربع در زمینی به مساحت ۲۷ هزار مترمربع ساخته می‌شوند و از زمان آغاز ساخت حداکثر در دو سال به بهره برداری می‌رسند.

او با بیان اینکه ثبت نام پنجمین مرحله این طرح دیروز به پایان رسید افزود: از مرحله نخست تا کنون ۱۶هزار و ۵۰۰ نفر در گلستان در طرح اقدام  ملی مسکن ثبت نام کردند.

محبوبی گفت: پرداخت ۱۵۰میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن با سود ۱۸درصد و بازپرداخت ۱۲ساله و معافیت ۵۰درصدی برای دریافت پروانه ساختمان و نظام مهندسی از امتیاز‌های این طرح محسوب می‌شود.

او گفت: در گلستان تا کنون برای ۲هزار و ۴۰۰ واحد زمین تامین شده است.

کاهش زمان تحویل خانه‌های طرح اقدام ملی مسکن منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود

حق شناس استاندار گلستان نیز در این آیین گفت: اقداماتی نظیر مقاوم سازی مسکن و طرح اقدام ملی مسکن جوانان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ارزشمند و شایسته تقدیر است.

او ادامه داد:همانگونه که بازسازی سیل در گلستان پیش از استان‌های دیگر خاتمه یافت، امیدواریم بهره برداری از طرح مسکن ملی نیز زودتر انجام شود.

کاهش زمان تحویل خانه‌های طرح اقدام ملی مسکن منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود و بنابراین اگر بنیاد مسکن از پیمانکاران قدرتمند استفاده کند سرعت تحویل خانه‌ها افزایش می‌یابد.

بر اساس طرح اقدام ملی مکسن جوانان ۲  هزار و ۲۹۷ واحد مسکونی در استان احداث می‌شود که در شهر جلین ۱۴۲ واحد مسکونی ساخته خواهد شد و در مرحله اول  ۵۲ واحد احداث می‌ شود و برای احداث هر واحد مسکونی ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.