از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون و ۹۵۴ قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سام مردانی معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مشکلی در تولید گوشت مرغ در استان وجود ندارد و از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون و ۹۵۴ قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است.

او افزود: در فروردین امسال یک میلیون و ۱۷۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش داشت همچنین در اردیبهشت‌ماه یک میلیون و ۴۳۴ قطعه جوجه‌ریزی شد که برابر با مدت مشابه پارسال بوده است.


بیشتر بخوانید


مردانی اضافه کرد: ماهانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه مرغ در استان نیاز است که ماهانه بیشتر از نیاز استان در مرغداری‌ها جوجه‌ریزی انجام می‌شود.

او اظهار داشت: در چند روز گذشته بین ۸۰ تا ۱۰۰ تن کشتار مرغ در استان وجود داشت و چهارشنبه شب نیز ۱۱۵ تن و ۸۰۰ کیلوگرم مرغ در استان کشتار شد و نیاز استان روزانه ۶۰ تا ۷۰ تن است و اکنون نزدیک به دو برابر مرغ وارد بازار شده است.

مردانی ادامه داد: هم‌اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان به قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار کشور است که قیمت در استان‌های همجوار بالاتر است و تا ۳۴ هزار تومان گزارش شده است و مرغداری‌ها نیز در تامین سویا و خوراک طیور هیچ مشکلی وجود ندارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار