مادر و پدر شهید مجتبی یدالهی منفرد؛ اولین شهید مدافع حرم ارتش خاطراتی از فرزند شهیدشان بیان کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان«علی یدالهی منفرد» پدر اولین شهید مدافع حرم ارتش؛ مجتبی یدالهی منفرد در برنامه «سلام تهران» که ۲۷ خرداد از شبکه پنج سیما پخش شد، درباره فرزند شهیدش، گفت: پسرم مجتبی حدودا ۲۵ ساله بود. در ۲۱ فروردین سال ۱۳۹۵ مصادف با سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی به شهادت رسید.

«سکینه حسینی فاخر» مادر شهید یدالهی منفرد در ادامه افزود: مجتبی اولین و جوان‌ترین شهید مدافع حرم ارتش بود. سالروز تولد و شهادتش در یک روز است. در ۱۵ ماه مبارک رمضان به دنیا آمده بود به همین خاطر نام مجتبی را برای او انتخاب کردیم. البته گاهی او را شهریار صدا می‌کردیم.

پدر شهید در پاسخ به دلیل حضور پسرش در جنگ سوریه به‌عنوان مدافع حرم، خاطرنشان کرد: پسرم از کودکی اهل هیئت بود. مجتبی در رشته ریاضی فیزیک سرآمد بود. زمان کنکور در هر سه دانشگاه افسری، دولتی و آزاد پذیرفته شد. با مشورتی که در خانواده داشتیم، تصمیم گرفت در دانشکده افسری ادامه تحصیل دهد. هدفش از ورود به دانشگاه افسری، سربازی امام زمان (عج) و دفاع از دین و کشور بود. از آن‌جا که دین مرز جغرافیایی نمی‌شناسد؛ با مشاهده مظلومیت مردم سوریه به صورت مستشاری؛ اولین کسی بود که ثبت نام کرد تا داوطلبانه به سوریه برود.

وی در ادامه، بیان داشت: مجتبی بسیار خوش مشرب، بذله‌گو و خوش‌اخلاق بود. در تیپ ۳۸۸ پیرانشهر خدمت می‎کرد. پیش از رفتن به سوریه ۱۰ روز مرخصی گرفته و به خانه آمده بود. ما تصمیم داشتیم برای او همسر انتخاب کنیم. به من نگفته بود قصد رفتن به سوریه را دارد، اما مادر و برادرش تقریبا در جریان بودند. از او پرسیدم پسرم عهد من الوفاء؟ سرش را پایین انداخت و چیزی نگفت. شب به مادرش گفتم شما بپرس جواب سوال من چه شد. به مادرش گفته بود عهد من الوفاء. البته عشق حقیقی به خداوند را گفته بود نه عشق مجازی که ما برای او در نظر داشتیم. دو روز که از مرخصی‌اش گذشت، من کم کم متوجه شدم که می‌خواهد به سوریه برود.

پدر شهید مجتبی یدالهی منفرد خاطراه‌ای از پسر شهیدش گفت: یک شب جمعه، کل خانواده برای اقامه نماز به مسجد حاج حسن شهریار رفته بودیم. من معمولا در مسجد اذان می‌گویم. مجتبی به من گفت دوست دارم امشب شما اذان بگویید. رفتم اذان گفتم. ظاهرا مجتبی صوت اذان مرا ضبط کرده بود. بعد از اتمام اذان کنار پسرم نشستم و دیدم دو مرتبه صدای اذان می‌آید. از او پرسیدم جریان چیست؟ گفت من صوت اذان شما را ضبط کردم و می‌خواهم با اجازه‌تان همراه خودم به سوریه ببرم.

مادر شهید با اشاره به کتاب چاپ شده از خاطرات زندگی پسر شهیدش، گفت: من و پسرم خیلی رابطه صمیمی و خوبی داشتیم. مجتبی بذله‌گو بود. از کودکی با اخلاص و بابصیرت و باایمان بود. همیشه به من و پدرش می‌گفت کاری می‌کنم که به من افتخار کنید. کتابی از خاطرات او هم با همین نام کاری می‌کنم به من افتخار کنید چاپ شده است. همیشه در انتخابات‌ها شرکت می‌کرد. چهار سال پیش در انتخابات شرکت کرده و گفته بود رأی دادن تکلیف شرعی و همگانی است.

پدر اولین شهید مدافع حرم ارتش در پایان با بیان اینکه هر رأی ما در انتخابات، موشک نقطه‌زنی است بر قلب دشمنان اسلام و کشورمان، یادآور شد: انتخابات ایران مظهر اقتدار و عزت و امنیت همه جانبه نه تنها کشور خودمان بلکه به عنوان ام‌القرای جهان اسلام چشم امید همه مظلومان و آزادیخواهان عالم به نتیجه آن دوخته شده. ما ملت امام حسینیم. شهید سلیمانی گفتند جمهوری اسلامی ایران حرم الله است و ما باید از این حرم دفاع بکنیم. این ایده همه خانواده‌های شهدا و ملت ایران است. بدخواهان ایران و در رأسشان شیطان بزرگ آمریکای جهان‌خوار، روی انتخابات ما حساس هستند. ما از هر نقطه که دشمن روی آن حساس است به آ‌ن‌ها آسیب خواهیم رساند. ان‌شاءالله هر رأی موشک نقطه‌زنی باشد بر قلب دشمنان اسلام و کشورمان. به فضل خدا با شرکت در انتخابات، وحدت و صمیمیت بین مردم و ولایت را به نمایش خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار