فرماندار ویژه خرمشهر از آمادگی این شهرستان برای برگزاری انتخابات در ۱۱۰ شعبه اخذ رای از نخستین ساعات زمان تعیین شده خبر داد.

محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر در گفت وگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت: در همه بخش‌های مربوط به برگزاری انتخابات اعم از پشتیبانی و تدارک برای یک هزار و پانصد نفر برای ۱۱۰ صندوق پیش بینی شده و همه عوامل نظامی و انتظامی، اجرایی و اداری و اعضای صندوق‌ها و بازرسان و ناظران همه آماده هستند و کارت‌های آن‌ها نیز صادر شده است.

او افزود: تمام ملزومات اعم از بسته‌های بهداشتی درون صندوق‌های اخذ رای گذاشته شده که صندوق‌ها بعد از اینکه کامل شده پلمب می‌شود و به مخزن می‌رود و صبح فردا با حضور هیات نظارت مخزن باز شده و تحویل نمایندگان فرماندار می‌شود.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه عملیات انتخابات از ساعت ۵ صبح آغاز می‌شود، گفت: ساعت ۶ صبح همه از فرمانداری خارج می‌شوند و در شعب مستقر می‌شوند و شعب اخذ رای از ساعت ۷ صبح آماده برگزاری انتخابات خواهند بود.

حیدری در ادامه به آمار شرایط واجدین شرایط رای دادن اشاره کرد و افزود: امسال صد و بیست و نه هزار و دویست و شصت و هفت نفر واجد شرایط رای در خرمشهر وجود دارد که از این تعداد شصت وچهار هزار و ششصد و بیست و نه نفر زن و شصت و چهار هزار و صد و سی و هشت نفر مرد هستند.

او افزود: به طور تقریبی تعداد زنان و مردان واجدین شرایط رای دادن یکسان است که در آخرین دوره انتخابات مجلس سهم زنان حدود ۷ درصد بیشتر از مردان بوده است.

فرماندار خرمشهر شمار رای اولی‌های خرمشهری را نیز سه هزار و چهل و نه نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد یک هزار و هفتصد و نود وسه نفر مرد و یک هزار و ششصد و نود و هشت نفر زن هستند.

او گفت: متولدین ۲۸ خرداد ۱۲۸۲ می‌توانند به عنوان رای اولی در این دوره انتخابات مشارکت داشته باشند.

حیدری به روند برگزاری تبلیغات انتخاباتی در خرمشهر نیز پرداخت و بیان کرد: قانون و مقررات توسط کاندیدا‌ها رعایت شد که لازم است از همه داوطلبان تشکر کرد که نهایت همکاری را با مجموعه فرمانداری انجام دادند و نکته خاصی در روند انتخابات مشاهده نشد که باعث مداخله نیروی انتظامی یا مرجع قضایی شود.

امسال انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در ۱۱۰ صندوق اخذ رای شهری و روستایی انجام می‌شود که شعبه ثابت و ۸ صندوق سیار است.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.