وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعدد و متنوعی سپری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، «تسهیلات رهن مسکن برای اعضای جوان هیئت علمی اختصاص می‌یابد»، «راه رسیدن به ایران قوی، مشارکت پرشور مردم در انتخابات است»، «محدود سازی و ارتقا رشته های علوم پایه در دو سال آینده تدوین شد»، «اسکن پرونده‌‏های ارزشیابی‌شده دانش آموختگان دارای مدرک تحصیلی خارجی از سال ۹۰»، «حضور ۳۴ دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی موضوعی شانگ‌های ۲۰۲۱»، «۵ دانشگاه تک جنسیتی حداقل معیار‌های تشکیل دانشگاه را هم ندارند»، «واکنش دانشگاه آزاد به وعده قاضی‌زاده هاشمی: همسان‌سازی حقوق دانشگاه آزادی‌ها شعبده بازی است!»، «اولویت بندی تزریق واکسن دانشجویان اعلام شد» و «اولویت بندی تزریق واکسن دانشجویان اعلام شد» از جمله مهمترین اخبار وزارت علوم در هفته ای که گذشت بود.

تسهیلات رهن مسکن برای اعضای جوان هیئت علمی اختصاص می‌یابد

بر اساس اعلام وزارت علوم، تا سال ۱۳۹۷ تسهیلات مسکن اعضای هیئت علمی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بود که با رایزنی و پیشنهاد افزایش تسهیلات؛ این وام با موافقت بانک مرکزی در تاریخ ۳ آبان ۹۷ به مبلغ دویست و پنجاه میلیون تومان افزایش یافت.

راه رسیدن به ایران قوی، مشارکت پرشور مردم در انتخابات است

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در نشست تخصصی «اقتدار و حضور حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰» که با حضور فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات و جمعی از فرماندهان و اعضای شورای فرماندهی بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم در سالن شهید مطهری سازمان مرکزی برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری پاسدار مردم سالاری دینی در این سرزمین هستند و نباید فراموش کنیم کشور ما در طول تاریخ چه دورانی را پشت سر گذاشته است.

محدود سازی و ارتقا رشته های علوم پایه در دو سال آینده تدوین شد

غلامحسین رحیمی، دبیرکل شورای عالی وزارت علوم و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در حاشیه جلسه ۲۰۳ کمیسیون دائمی شورای عالی و در جمع خبرنگاران بیان کرد: برنامه‌های علوم پایه در چارچوب سیاست کلی راهبردی پیگیری می‌شود که منجر به محدود سازی رشته‌های علوم پایه در کشور شود علاوه بر این سبب ارتقای کیفیت علوم پایه و موثر سازی اجتماعی رشته‌های علوم پایه هم خواهد شد. به این ترتیب برنامه‌های خودمان را برای علوم پایه جلو خواهیم برد و البته گزارشی هم درباره برنامه‌های ۱۴۰۱ در حوزه رشته‌های علوم پایه ارائه شد که پیگیری خواهد شد.

اسکن پرونده‌‏های ارزشیابی‌شده دانش آموختگان دارای مدرک تحصیلی خارجی از سال ۹۰

عبدالحمید، انگجی مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان در تشریح عملکرد اداره کل امور دانش آموختگان گفت: فرآیند الکترونیکی شدن ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش‏آموختگان خارج از کشور از ابتدا تا انتها (شامل تشکیل پرونده، بررسی و صدور مدارک) از جمله اقدامات مهم این اداره کل در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

او تاکید کرد: امضای الکترونیکی گواهینامه موقت در قالب سامانه سجاد نیز اقدام مهم دیگری است که از ابتدای سال ۱۳۹۹ با ایجاد پایگاه داده متمرکز و اخذ QR Code اجرایی شده است و دستاورد مهم این فرایند افزایش صحت، دقت و پاسخ سریع به استعلام صحت مدارک تحصیلی و حذف مکاتبات اداری در این حوزه است.

حضور ۳۴ دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی موضوعی شانگ‌های ۲۰۲۱

محمد جواد دهقانی، رییس موسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری گفت: نظام رتبه‌بندی شانگ‌های یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگ‌های ژیائوتنگ چین منتشر می‌شود. این رتبه‌بندی در قالب یک پروژه بزرگ در کشور چین برای اولین بار در ژوئن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط دانشگاه شانگ‌های منتشر شد.

واکنش دانشگاه آزاد به وعده قاضی‌زاده هاشمی: همسان‌سازی حقوق دانشگاه آزادی‌ها شعبده بازی است!

فرزاد جهان بین، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد در واکنش به یکی از وعده های امیر حسین قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره دانشگاه آزاد در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: آقای قاضی‌زاده اگر باقی وعده هایتان مثل وعده در مورد دانشگاه آزاد باشد، واویلاست.

۵ دانشگاه تک جنسیتی حداقل معیار‌های تشکیل دانشگاه را هم ندارند

منصور کبگانیان، دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه ۱۵۰ نقشه جامع علمی کشور و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مصوبه آمایش آموزش عالی در وزارت علوم بخش ساماندهی دانشگاه ها، موسسات و مراکز در مدت اخیر کلید زده شده است. بر اساس مصوبه آمایش و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مقرر شد هماهنگی‌هایی بین وزارت علوم و ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور برقرار شود.

این مقام مسئول شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تصمیمات جلسه ۱۵۰ ستاد نقشه جامعه علمی کشور ادامه داد: از واحد‌های ویژه خواهران ۵ مورد دارای حداقل‌های لازم یک دانشگاه بودند و شاخص‌های موافقت اصولی را هم نداشتند.

اولویت بندی تزریق واکسن دانشجویان اعلام شد

خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به تشکیل ستاد ویژه پیگیری برقراری آموزش‌های حضوری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: این موسسه سه هدف اولیه دارد که یکی از مهمترین اهدافش، بحث واکسیناسیون و هماهنگی آن در بخش کلان است.  بحث ما  فقط بازگشایی دانشگاه‌ها نیست بلکه دانشجو‌یان در حال حاضر برای ما اهمیت دارند و ما تعاملی را با همه دانشگاه‌ها برقرار و اولویت‌ها را نهایی می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار