حمایت غذایی کمیته امداد از دو هزار و ۸۸۸ مادر باردار و شیرده در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: بیش از دو هزار و ۸۸۸ نفر از مادران باردار و شیرده در استان از خدمات سبد غذایی این نهاد برخوردار هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مجید الهی راد بابیان اینکه این مادران به‌صورت ماهانه سبد غذایی دریافت می‌کنند، افزود: ارزش این سبد غذایی در ماه ۱۰۰ هزار تومان است.


بیشتر بخوانید 


او بابیان اینکه این طرح باهدف بهبود تغذیه مادران باردار نیازمند و پیشگیری از تولد نوزادان با وزن کم و همچنین تقویت مادران برای دوران شیردهی آغازشده است، اظهار کرد: این طرح با همکاری شبکه‌های بهداشتی درمانی استان اجرایی شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: زنان باردار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیری که دچار عارضه کم‌خونی و کم‌وزنی هستند توسط مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی و همچنین خانه‌های بهداشت شناسایی و جهت تعیین سطح نیازمندی و سایر اقدامات بهداشتی به این نهاد معرفی می‌شوند.

الهی راد همچنین به برنامه رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال اشاره کرد و گفت: تعداد هزار و ۳۴۰ هزار نفر از کودکان زیر پنج سال در مناطق محروم استان نیز از مزایای این طرح بهره‌مند هستند.

او تأکید کرد: این کودکان نیز به‌صورت ماهانه از سبد غذایی ۱۰۰ هزارتومانی برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.