استاندار قزوین از دستگاه‌های اجرایی که در بخش فرهنگی فعالند خواست تا در زمینه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور استاندار در نشست شورای آموزش و پرورش گفت: لازم است تا دستگاه‌های اجرایی که در بخش فرهنگی فعالیت دارند بادر اختیار گذاشتن ظرفیت‌های نرم افزاری خود، آموزش و پرورش را در زمینه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، یاری کنند.

منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم بر استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی به ویژه هلال احمر، ارشاد، ورزش و جوانان، فنی و حرفه‌ای و شهرداری تاکید کرد.

وی گفت: با توجه به شرایط کرونا باید به نحوی عمل کرد تا با کمترین آسیب به دانش آموزان بیشترین بهره برده شود.

حبیبی اضافه کرد: برگزاری جام محلات که مورد تاکید استاندار هم است باید به طور جدی پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: موزه فرهنگ، تاریخ ۱۰۰ ساله استان را به نمایش گذاشته است و می‌تواند در غنی کردن اوقات فراغت دانش آموزان نقش مهمی داشته باشد.

حبیبی افزود: اقدامات خوبی برای احیای این مکان انجام شده است، اما امسال باید با مشارکت شهرداری، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و همکاری استانداری مشکلات این مجموعه حل شود.

ابراهیم صفاری مسئول حوزه فرهنگ و آموزش استان هم گفت: اعتبار، مهمترین مشکل ساخت موزه فرهنگ و آموزش است.

به گفته صفاری، این طرح نیاز به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد که تا کنون فقط ۸۵ میلیون تومان از محل اعتبارات توازن در سال ۹۸ به آن اختصاص یافته است.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان هم با اشاره به تاسیس هنرستان هنر‌های زیبای پسران  گفت: این هنرستان سال تحصیلی امسال فعالیت خواهد کرد.

اسماعیلی افزود: برای تکمیل امکانات و تجهیزات هر دو هنرستان دخترانه و پسران ۵۰۰ میلیون تومان اعتیار نیاز است.

استفاده از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، انجمن‌ها و مجتمع‌های فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی، آموزش‌های امدادی و فعالیت‌های اجتماعی هلال احمر، کلاس‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و توجه به ورزش محلات در زمینه غنی کردن اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان، بخشی از مسائل مطرح شده در این نشست بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.