معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: در مجموع میزان پیشرفت فیزیکی پروژه های مصوب شورای توسعه کردستان ۴۴.۸ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در نشست مشترک ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور معاون وزیر کشور برگزار شد به ارائه گزارش عملکرد شورای توسعه استان اشاره کرد و اظهار داشت: این شورای سال ۱۳۹۵ به ریاست وزیر کشور تشکیل و نخستین جلسه آن فروردین سال ۱۳۹۶ تشکیل و اواخر سال ۱۳۹۸ اصلاحیه هایی در آن اعمال و اجرای پروژه هایی در استان مصوب شد.

او اضافه کرد: یکی از این پروژه ها راه آهن همدان-سنندج است که با پیگیری های انجام شده بیشتر قطعات آن بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اوایل مردادماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

جعفری از دیگر پروژه ها را کریدور شمال جنوب با ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی خواند و افزود: از دیگر پروژه های حوزه راه و شهرسازی شامل تامین اعتبار آسفالت راه های روستایی استان، تسریع در عملیات اجرای فرودگاه سقز که در یک ماه آینده به بهره برداری می رسد و تسریع در مطالعه عملیات راه آهن میاندوآب سقز با پیشرفت ۳۵ درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه در حوزه راه و شهرسازی ۶ مصوبه در شورای توسعه استان مصوب و اجرای آنها آغاز شده است، گفت: پروژه تخصیص آب به ۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحقق یافته و برای اجرای سامانه انتقال آب ۱۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

جعفری افزود: بهره برداری و اجرای شبکه آبیاری و زهکشی تا سقف ۶۵ هزار هکتار با ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی و ابلاغ تخصیص آب به ۲۷ هزار و ۳۷۱ هکتار با ۷۰ درصد پیشرفت از دیگر پروژه های توسعه ای استان در حوزه وزارت نیرو است.

اوبا بیان اینکه قرار بود مدیریت چند سد در کردستان به خود استان واگذار شود، گفت: یکی از این سدها سد تلوار در بیجار است که واگذاری مدیریت آن به استان اجرایی نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اضافه کرد : تخصیص ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب سد دارایان به استان مصوب شده که تاکنون مجوز برداست هشت میلیون مترمکعب آن صادر شده که بیانگر تحقق ۱۵ درصدی این مصوبه است.

جعفری اعلام کرد : در کل ۳۰ مصوبه در شورای توسعه استان داشتیم که ۲۴ مصوبه آن اجرایی و ۶ مصوبه انجام نشده است.

اویادآور شد: براساس بررسی های انجام شده در مجموع پیشرفت فیزیکی پروژه های مصوب شورای توسعه استان ۴۴.۸ درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه در سال جاری تاکنون هیچ واحدی به تملک بانک های استان در نیامده است، گفت: ۴۴ واحد تملک شده داشتیم که تا پابان سال ۱۳۹۹، ۱۹ واحد آن از طزیق بانک ها واگذار شده است

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.