مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: تجهیزات زمینی پیام با هدف ارتقای ایمنی پروازهای مسافری و کارگو در مرحله به روز رسانی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، نادر ثناگو مطلق، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: با توجه به فعالیت بخش مسافری این فرودگاه در کنار بخش پرواز‌های کارگو، یکی از برنامه‌هایی که به صورت جدی از ۲ سال گذشته تاکنون در پیام در حال اجرایی شدن است، ارتقای الزامات ایمنی در این فرودگاه بوده است.

او افزود: به همین منظور یکی از فعالیت‌هایی که هم اکنون در فرودگاه بین المللی پیام در حال اجرایی شدن است ارتقای امنیت بخش مسافری و کارگو در این فرودگاه است، که برای تحقق هر چه بهتر این مهم به روز رسانی تجهیزات زمینی پیام در حال انجام است.

ثناگو مطلق گفت: تاکنون بیش از ۳۵ درصد تجهیزات زمینی بخش فرودگاهی پیام به روز رسانی شده است و بنا داریم تا پایان سال جاری تمام تجهیزات در این بخش را نیز به روزرسانی کنیم.

او با بیان این که امروز پیام به یکی از بهترین فرودگاه‌های کشور از نظر زیر ساختی، تجهیزاتی و امنیتی تبدیل شده است، افزود: از دیگر اقدامات انجام شده برای ارتقای ایمنی پرواز‌ها در این فرودگاه به روز رسانی روشنایی باند فرودگاه بوده که این طرح نیز به صورت کامل اجرایی شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: بهسازی تجهیزات سوخت رسانی و آموزش نیروی انسانی برج مراقبت فرودگاه از دیگر مواردی است که برای ارتقای سطح ایمنی پرواز‌های مسافری و کارگو در فرودگاه بین المللی پیام در حال اجرایی شدن هستند.

تعاریف مختلفی برای کارگو وجود دارد و در کشورهای مختلف ممکن است این عبارات معناهای مختلفی داشته باشد. در صنعت حمل و نقل و بازرگانی خارجی هر کس بسته به نوع فعالیت خود از این کلمه برداشت خاصی می‌کند. به عنوان مثال کارگو را در کشوری چون آمریکا چنین تعریف می­ کنند: تمامی مواد، کالاها، مصالح،مال التجاره اعم از چهارپایان، لوازم شخصی مسافران، اجزا و قطعات لوازم خودرو، نامه و حتی چمدان های همراه مسافر که به صورت حمل هوایی، دریایی و یا زمینی حمل می شود و دارای بارنامه هوایی، دریایی و زمینی و یا دارای هرگونه رسید حملی از شرکت حمل کننده است را کارگو می ­نامند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.