مدیرکل آموزش و پروش خراسان جنوبی از آغاز طرح سنجش سلامت نو آموزان استان از ۵ تیرماه تا پایان شهریور ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با توجه به این که سنجش نوآموزان استان قرار بود از ۲۲ خرداد ماه شروع شود گفت: به دلیل آماده نبودن زیر ساخت‌های لازم از تاریخ ۵ تیرماه تا پایان شهریور ماه، سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان آغاز می‌شود.

او با اشاره به این که سنجش نوآموزان بر اساس شناخت توانایی‌ها و استعداد‌ها انجام می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۹ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان سنجش شوند.

واقعی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۴۰ نفر در امر سنجش نوآموزان اظهار کرد: در این طرح ۱۶ پایگاه در استان به صورت غربالگری اولیه و ۲ پایگاه تخصصی آماده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به پایان مهلت ثبت سفارش کتب درسی برای دانش آموزان تصریح کرد: دانش آموزانی که به هر دلیلی موفق به ثبت سفارش کتاب در مهلت مقرر نشده اند می‌توانند از اول تا ۵ تیر ۱۴۰۰ سفارش کتب مورد نیاز خود را در سامانه ثبت کنند.

او ادامه داد: مهلت تعیین شده برای ثبت سفارش دانش آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، متوسطه اول، هشتم، نهم، متوسطه دوم، یازدهم و دوازدهم است.

واقعی گفت: ثبت سفارش کتب در پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم از ششم تیرماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.