ضرورت توجه به سلامت روان دانش آموزان در ایام کرونا

استاندار یزد بر مسائل مربوط به حوزه روح و روان دانش آموزان در ایام کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد طالبی استاندار یزد با اشاره به ضرورت توجه به سلامت روان دانش آموزان در ایام کرونا، گفت: در کنار پیگیری مباحث مربوط به درس و تحصیل دانش آموزان، باید به مسائل مربوط به حوزه روح و روان آن‌ها توجه جدی می‌شد که در این حوزه کار اساسی و اثرگذار کمتری صورت گرفته است. 

او افزود: اهمیت توجه به موضوع اُفت تحصیلی دانش آموزان در شرایط کرونایی و همچنین نگاه و دغدغه مندی اداره کل آموزش و پرورش استان نسبت به وضعیت تحصیلی دانش آموزان استان و انجام کار کارشناسی شده در این حوزه ارزشمند و شایسته قدردانی است.

استاندار یزد با بیان اینکه کرونا آسیب‌های زیادی را به بخش‌های مختلف وارد کرد، یاداور شد: بخشی از این آسیب‌ها بلافاصله پس از پایان کرونا، جبران می‌شود، اما در بعضی از بخش‌ها از جمله بحث تحصیلی دانش آموزان، با آسیب‌های ادامه داری مواجه هستیم که لازم است به صورت جدی به آن توجه شود.

طالبی خاطرنشان کرد: امیدواریم با کاهش بیماری کرونا بتوانیم مدیریت بهتری را در زمینه مسائل مربوط به تحصیل دانش آموزان داشته باشیم و تاثیرات و آسیب‌های آن را جبران کنیم.

طالبی تصریح کرد: بنابر موارد اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و در صورت بهبود شرایط، عزم بر آموزش حضوری دانش آموزان در سال تحصیلی جدید است، لذا پیشنهاد برپایی کلاس‌های محدود حضوری، مورد موافقت ستاد استانی مبارزه با کرونا قرار خواهد گرفت و شورای آموزش و پرورش باید برنامه ریزی لازم را در این رابطه انجام دهد.

او یکی از فرصت‌هایی که در دوران کرونا پدید آمد را پرورش و بروز خلاقیت‌ها و استعداد‌های مجموعه آموزش و پرورش کشور در زمینه تهیه محتوا‌های آموزشی دانست و گفت: مجموعه آموزش و پرورش استان یزد نیز با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوب موجود در آن، توانست در این زمینه فعالیت و نقش آفرینی کند.

او ادامه داد: لازم است وزارت آموزش و پرورش این موضوع را به صورت جدی دنبال کند تا استان‌ها در شرایط کرونا و پسا کرونا در حوزه آموزش نقش آفرین باشند و این مسئولیت همیشه به نوعی به استان‌ها محول شود تا بتوانند خلاقیت‌ها و استعداد‌های خود را در این رابطه به صحنه بیاورند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.