میرباقری گفت: ربات جراح از راه دور سینا که یک ربات ایران ساخت است قابلیت ورود به بازارهای جهانی را دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، میرباقری طراح ربات جراح ایرانی سینا، اظهار کرد: در نخستین عمل ربات جراحی از راه دور از  یک  حیوان که در بیمارستان امام خمینی بود، استفاده شد که طی عمل جراحی، جراح در بیمارستان سینا مستقر بود و از راه دور و توسط ربات سینا جراحی را انجام می‌داد.

برای انجام این عمل جراحی یک خط اینترنت پر سرعت توسط همکاران در مخابرات در اختیار ما قرار گرفت و جراحی توسط ربات سینا به خوبی انجام شد.

او ادامه داد: این ربات جراح در اروپا به ثبت رسیده و قابلیت ورود به بازارهای جهانی را دارد. کاهش هزینه نگهداری و تعمیر این دستگاه که حدود یک سوم هزینه تعمیر و نگهداری نمونه خارجی ربات است، از ویژگی های این ربات ایران ساخت محسوب می‌شود.

این فناور گفت: از لحاظ فناوری حس لامسه از راه دور به جراح منتقل می شود و امکان حرکت تیم جراحی و نشستن جراح در انجام عمل با ربات سینا پیش بینی شده  تا خستگی جراح کم شود.

میر باقری بیان کرد: در حال حاضر سه بیمارستان مجهز به این ربات شده و به صورت آموزشی در سه مرکز درمانی و برای فاز حیوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انجام جراحی های انسانی منتظر اعطای مجوز توسط وزارت بهداشت هستیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار