معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز امکان توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی رایگان و بازار عرضه محصولات برای زنان سرپرست خانواده و خود سرپرست را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام  حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز در حاشیه کارگاه کارآفرینی صنایع دستی اظهار کرد: ما در حوزه فرهنگ در قبال اقشار آسیب پذیر دو وظیفه عمده داریم و در این راستا از ظرفیت‌هایی که در حوزه فرهنگی شهرداری داریم به این موضوع ورود پیدا کرده ایم.

او با بیان اینکه وظیفه اول توانمندسازی و آموزش در خصوص موضوعات مهارتی اعم از صنایع دستی و هنری است، ادامه داد: ما در همه‌ مراکز فرهنگی، خانه‌های سلامت، فرهنگسرا‌ها و پارک‌های بانوان آموزش مهارت‌های لازم را انجام می‌دهیم و حتی در ایام کرونا نیز این آموزش‌ها به صورت مجازی انجام شد تا خود این افراد بتوانند تولید کننده باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز اضافه کرد: دومین وظیفه ما این است که برای اقشار آسیب پذیری که می‌توانند در خانه خود محصولی تولید کنند بازار عرضه فراهم کنیم.

او خاطرنشان کرد: در نمایشگاه‌های فصلی و پارک بانوی مهر در خیابان رسالت ۲۱ مغازه داریم که در اختیار بانوان کارآفرین قرار گرفته است و شرط واگذاری نیز این است که هر کدام باید از زنان سرپرست خانواده و خود سرپرست حمایت کنند تا محصولات آن‌ها را در این مغازه‌ها عرضه کنند.

حجت الاسلام  حمیدی گفت: از شهروندان عزیز می‌خواهیم به همراه خانواده‌های محترم از این پارک بازدید کنند چرا که خرید از آن‌ها در راستای حمایت از زنان سرپرست خانواده است و ما تلاش می‌کنیم تا با برگزاری جشن‌های مختلف در دهه امامت و ولایت افراد بیشتری برای تماشای برنامه‌های فرهنگی به پارک بانوی مهر مراجعه کنند تا از این طریق ظرفیت‌ها و محصولات بانوان را در این پارک معرفی کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار