مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با ابراز نگرانی از روند رو به افزایش تعداد شهر‌های دارای وضعیت قرمز کرونایی در استان گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس مشاغل پرخطر در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز به صورت موقت تعطیل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا شهرکی  مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک شهر‌های زاهدان، چابهار، ایرانشهر، بمپور، دشتیاری و نیکشهر به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز کرونا و سه شهر زابل، خاش و تفتان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در شهر‌های وضعیت قرمز مشاغل گروه دو، سه و چهار و در شهر‌ها نارنجی مشاغل گروه سه و چهار و شهر‌های زرد مشاغل گروه زرد تعطیل است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین نماز جمعه در شهر‌های قرمز تا اطلاع بعدی تعطیل شدند.

وی بیان کرد:با فوت ۱۶مورد جدید شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یکهزار و ۴۸۶نفر رسید.

شهرکی ادامه داد: همچنین با افزوده شدن ۸۳۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۴۷ هزار و ۷۸۰ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۳۹۸ بیمار حاد تنفسی و ۲۵۷ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تجمع‌های خانوادگی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را از دلایل افزایش ابتلا به کرونا در این استان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط وضعیت قرمز کرونایی مردم باید هر برنامه خاصی را کنسل کنند افزود: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونای انگلیسی و وضعیت قرمز در برخی شهر‌های سیستان و بلوچستان به منظور پیشگیری از افزایش تعداد مبتلایان اعمال برخی محدودیت‌ها از سرگرفته شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار