آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از فردا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از فردا یکشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰ در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش و مراکز جامع خدمات سلامت استان کرمانشاه از فردا یکشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

او گفت : این طرح با هدف جای دهی درست در نظام آموزشی و مداخلات به هنگام در امر غربالگری سلامت نوآموزان در ۲۳ پایگاه‌ها ثابت و ۱۳ پایگاه سیار استان کرمانشاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: والدین پس از ثبت نام اولیه نوآموز خود در مدرسه نسبت به نوبت دهی در پایگاه سنجش سلامت نزدیک محل سکونت خود اقدام و در تاریخ مقرر در پایگاه حضور پیدا کنند.

شکیبا با بیان اینکه نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مورد سنجش و غربالگری قرار می‌گیرند، افزود: معاینات پزشکی توسط پزشکان مراکز جامع خدمات سلامت معرفی شده انجام و پس از تأیید، نوآموز برای ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر خود مراجعه می‌کند.

او ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا برای حفظ سلامتی نوآموزان، والدین، کارکنان سنجش و خانواده‌های آن‌ها رعایت مواردی همچون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای سنجش سلامت فرزندان در پایگاه‌ها توسط والدین، حضور مراجعه کنندگان در روز و ساعت تعیین شده از سوی پایگاه سنجش، حضور یک نفر برای همراهی نوآموز و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در محل سنجش توسط نوآموز و همراه ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: چنانچه همراه نوآموز یا خود نوآموز دارای علائم مشکوک به کرونا بوده و یا مبتلای قطعی باشد، باید مدیر یا منشی پایگاه سنجش را به صورت تلفنی در جریان گذاشته و پس از پایان ۲ هفته قرنطینه با نوبت دهی مجدد مراجعه کنند.

 شکیبا گفت: همراه داشتن وسایل اضافه توسط نوآموز و والدین ممنوع بوده و ترجیحاً از خوردن و آشامیدن در محل پایگاه سنجش خودداری و در صورت نیاز از بطری آب معدنی و لیوان یک بار مصرف شخصی استفاده شود.

او افزود: پایگاه‌های سنجش بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی گندزدایی شده و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط عوامل اجرایی سنجش مورد توجه ویژه است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.