جعفری گفت: کیفیت نان در کردستان رضایت‌بخش نیست و به عوامل متعددی بستگی دارد که لازم است به خبازان آموزش‌های لازم ارائه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در جلسه کارگروه اصلاح نظام یارانه گندم، آرد و نان استان کردستان اظهار کرد: گرچه نان تولیدی استان باکیفیت است، اما رضایت‌بخش نیست بلکه کیفیت پخت و تولید نان خبازی‌ها باید بیش از پیش بهبود یابد.

جعفری ضمن مهم برشمردن کیفیت نان خبازی‌ها افزود: عوامل متعددی در تولید نان باکیفیت دخیل است و آموزش یکی از این مولفه‌های تاثیرگذار در تولید و پخت نان باکیفیت است.

او با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های لازم به خبازان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، آموزش تولید نان باکیفیت به خبازان را جزو وظایف اتحادیه‌های خبازی دانست.

معاون اقتصادی استانداری کردستان گفت: در راستای بهبود و کیفیت نان تولیدی استان تنها کیفیت آرد تاثیرگذار نیست، بلکه عوامل متعددی در تولید نان باکیفیت نقش تعیین کننده‌ای دارد.

جعفری کیفیت کار خبازی‌ها بویژه در سنگک‌پزی‌ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اتحادیه‌های خبازی باید خارج از وقت خبازی‌ها و یا در هر شرایط مناسب دیگر آموزش‌های علمی را به خبازان ارائه کنند.

اوآموزش جوار کارگاهی و ارائه گواهینامه آموزشی از سوی فنی‌وحرفه‌ای ضروری برشمرد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستای با بیان اینکه آرد وارد شده به استان نشان می‌دهد که آرد‌های خارج استان نسبت به داخل ترکیبات عدم انطباق دارد اظهار کرد: نظارت و کنترل آرد‌های مورد نیاز خبازی‌ها ضروری است.

اوتاکید کرد: آرد مورد نیاز خبازی‌ها باید بموقع و در زمان نیاز در میان خبازی‌ها توزیع شود.

جعفری یادآور شد: تمام ادارات ذیربط که موظف به تولید و تامین آرد مورد نیاز خبازی‌ها هستند باید با اتحادیه خبازان و کارخانجات در راستای تولید محصول باکیفیت تعامل و همکاری داشته باشند.

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز گفت: عوامل متعددی در تولید کیفیت نان موثر است و اصلاح کیفیت نان نیازمند اصلاح همه عوامل دخیل در تولید آرد و نان هستند.

محمد دره‌وزمی با اشاره به اینکه خبازان استان یکی از دلایل بی‌کیفیتی نان را کیفیت پایین آرد مطرح می‌کنند اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد عدم انطباق‌ها نشان می‌دهد وضعیت آرد استان نامناسب نیست.

اوبا بیان اینکه عوامل متعددی در بی‌کیفیتی نان دخیل است یادآورشد: عوامل متعددی از جمله کیفیت آرد و گندم، تکنولوژی و کارخانجات آرد، ماشین آلات، مهارت و آموزش خبازان در کیفیت نان تولیدی استان نقش تاثیرگذاری دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.