مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال ۱۵۰ کیلومتر فیبرنوری در مناطق روستایی کردستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فردین سعیدی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اظهار داشت: امسال ۱۲۱ کیلومتر فیبرنوری در بخش‌های سرشیو شهرستان مریوان و بخش کلاترزان شهرستان سنندج اجرا خواهد شد.

او با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای ۲۹ کیلومتر فیبرنوری در بخش سیروان شهرستان سنندج، افزود: پروژه فیبرنوری در استان ۲۶۶ کیلومتر است که دی ماه ۱۳۹۸ در فاز اول ۱۱۶ کیلومتر آن در مسیر روستا‌های جاده حسن آباد سنندج آغاز شد و تاکنون ۹۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با بیان اینکه در پروژه مسیر روستای حسن آباد، چهار مرکز مخابرات روستایی و ۲ سایت تلفن همراه به فیبرنوری متصل شده است، یادآور شد: با اجرای این پروژه، در مجموع ۵۴ روستای استان و ۶ هزار و ۷۰۲ خانوار روستایی با ۲۲ هزار و ۸۳۳ نفر جمعیت، از خدمات پهن باند با کیفیت و سرعت مناسب بهره‌مند خواهند شد.

سعیدی اضافه کرد: در مسیر اجرای این پروژه، ۳۴ سایت تلفن همراه و ۲۴ مرکز تلفن تحت پوشش قرار خواهد گرفت که موجب افزایش پهنای باند و بهبود سرعت و کیفیت اینترنت در مناطق تحت پوشش می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.