رئیس دادگستری عنبرآباد گفت: جلوگیری از تعطیلی سه معدن، نظارت بر بازار و برخورد با جرایم خشن از اقدامات مهم دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ابوذر داوریان،رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد در جمع مردم شهرستان عنبرآباد گفت: به طور میانگین در حوزه قضایی شهرستان عنبرآباد، هر قاضی ۱۵۰۰ فقره پرونده را بررسی می کند که نشان دهنده تلاش و کار جهادی در دستگاه قضایی است.

او با اشاره به شخصیت والای شهید بهشتی، اظهار داشت: شهید بهشتی، اسوه تدین، تعقل، میانه روی و عدالت و عالمی مجاهد و نظریه پرداز بودند که موجب سربلندی و افتخار قوه قضائیه به شمار می‌روند.

رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد با اشاره به این مطلب که حرفه قضاوت، کاری حساس، نیازمند دقت نظر و پر مخاطره است، گفت: تشخیص حق از باطل و راست از دروغ؛ امری حساس است و نیاز به دقت نظر و کارقضایی مستمر دارد.

داوریان با بیان این مطلب که قریب به ۴۰ درصد پرونده‌ها ارجاع شده به شورای حل اختلاف با تلاش همکاران و کمک ریش سفیدان، معتمدین و مصلحین قرآنی به صلح و سازش انجامیده است، عنوان کرد: گسترش صلح و سازش در جامعه از آموزه‌های دین مبین اسلام و از اهداف اصلی دستگاه قضایی است و در راستای تحقق این مهم، همه افراد جامعه به ویژه بزرگان، متنفذین و علما می‌توانند به دستگاه قضایی یاری برسانند.

او هدف نهایی دستگاه قضایی را اصلاح افراد و بازگشت آن‌ها به جامعه عنوان کرد و گفت: پارسال ۲۴ فقره حکم مجازات جایگزین حبس صادر شده است که در سال جدید نیز این امر در دستور کار همکاران قضایی ما قرار دارد.

رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد، خدمات رسانی به زندانیان و خانواده‌های آن‌ها را از اولویت‌های دستگاه قضایی برشمرد و عنوان کرد: با تلاش قضات حوزه قضایی شهرستان عنبرآباد؛ به صورت مستمر، دیدار چهره به چهره با مددجویان، متهمان و زندانیان انجام و درخواست‌های زندانیان بررسی می‌شود.

داوریان افزود: بستر ارتباط الکترونیک با زندانیان نیز محیا شده است که در این شرایط سخت کرونا؛ اقدامی موثر و مفید است و درخواست‌های مدد جویان در کمترین زمان ممکن به دست مسئولان قضایی رسیده و رسیدگی می‌شود.

او در ادامه با قدردانی از خیران شریف عنبرآبادی، اظهارکرد: کمک‌های معیشتی و تامین نیاز‌های ضروری خانواده زندانیان نیازمند نیز از جمله اقدامات دستگاه قضایی طی پارسال است که امسال هم به قوت قبل ادامه دارد.

رئیس دستگاه قضایی عنبرآباد؛ جلوگیری از تعطیلی سه فقره معدن، نظارت بر بازار و برخورد با جرایم خشن را از اقدامات مهم دستگاه قضایی عنوان کرد و با اشاره به مشکلات ملکی شهروندان، گفت: ۱۵۰۰ رای در هیئت ثبتی صادر شده است که هنوز به صدور سند منجر نشده و نیاز به همکاری بنیاد مسکن و مالکین این اراضی است.

داوریان گفت: در شهرستان بعضی از شهروندان تمایلی به رسمی کردن معاملات خود ندارند که این مساله، یک مشکل اساسی است و به مردم توصیه می‌گردد مطابق قانون معاملات خود را ثبت کنند تا دچار مشکل نشوند.

او در پایان با اشاره به اقدامات پزشکی قانونی شهرستان عنبرآباد، گفت: پزشکی قانونی شهرستان با خدمات رسانی یک نفر پزشک فعالیت می‌کند که دو روز در هفته نیز در پزشکی قانونی شهرستان قلعه گنج به مردم فخیم آن شهرستان نیز خدمات ارائه می‌دهد با این حال در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۱۳۲ نفر در این مرکز مورد معاینه پزشکی قانونی قرار گرفته‌اند که تعداد ۱۳۹۹ مورد از آنها، برای اولین بار به پزشکی قانونی مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.