پیانوی رباتیک؛ نمونه‌ای جذاب از ورود هوش مصنوعی به دنیای موسیقی

هوش مصنوعی به دنیای موسیقی راه یافته است و شاید بتواند رقیبی اساسی و چه بسا خطرناک برای هنرمندان این حوزه باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العربی، هوش مصنوعی در تلاش برای شکستن انحصار انسان در هنر و نوآوری، به دنیای آهنگسازی موسیقی وارد شده است. از این منظر الکساندرس مارکس، آهنگساز فرانسوی می‌خواست تا خود را با موسیقی غیرمنتظره غافلگیر کند تا به او انگیزه دهد بنابراین آنچه را که می‌خواست در پیانوی نوازنده و پیانوی رباتیک پیدا کرد.

او توضیح می‌دهد که مزیت این پیانوی رباتیک این است که بسیار فراتر از توانایی هنری یک نوازنده انسانی فعالیت می‌کند و موسیقی‌های بسیار متنوع و با سرعت بسیار بالایی را می‌تواند، بنوازد. مارکس با اشاره به اینکه این نوع پیانو هنگام دیدن خود به تنهایی قدرت تئاتری دارد، افزود: دیدن این دستگاه ما را به سوال درباره کمبود و نبود سپس وجود چیزی غیر عادی سوق می‌دهد.

با این وجود، این آهنگساز فرانسوی تاکید کرد: اصالت موسیقی محصولی انحصاری از خلاقیت انسان است. به نوبه خود، جروم نیکا، محقق حوزه تعامل موسیقی بین انسان و کامپیوتر درباره این پیانوی رباتیک توضیح می‌دهد که قبل از اینکه این ساز موسیقی را بر روی صحنه پخش کند و به آنچه انسان بازی می‌کند، پاسخ دهد، باید با موسیقی تغذیه شود و با الگو‌های خاص برنامه ریزی شود و این یک انتخاب هنری انسانی است.

او تأکید می‌کند: پروژه‌های هنری خودکار ما را به جستجوی حدود خطا و ناشناخته بودن سوق می‌دهد و هدف آن‌ها تولید یک بازی انسانی نیست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
حداقل زیرنویسش میکردین که بفهمیم چی میگه