مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ۸۵ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در این استان تاکنون مقاوم‌سازی شده‌اند که در این ارتباط لرستان رتبه دوم را در بین استان‌های کشور دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد ،مسعود رضایی،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان اظهار کرد: میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های مسکن روستایی کشور ۴۵ درصد است، اما با کار و همت جهادی، ۸۵ درصد واحد‌های مسکن روستایی در لرستان بهسازی و بازسازی شده اند.

وی طرح منظومه روستایی بخش زز و ماهرو شهرستان الیگودرز را یکی از هفت طرح پایلوت کشوری عنوان و تصریح کرد: این مهم یک کار فرابخشی و مستلزم مساعدت و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان است.

رضایی طرح منظومه روستایی را عامل توسعه پایدار و هدفمند روستا‌های کشور دانست و ادامه داد: در صورت استقبال جهاد دانشگاهی، از ظرفیت‌های ارزشمند علمی و پژوهشی این مرکز در اجرای طرح منظومه روستایی بخش ززو ماهرو شهرستان الیگودرز استفاده می‌شود.

در حال حاضر از ۱۵۳ هزار واحد مسکن روستایی ۱۱۶ هزار واحد در این استان بهسازی و مقاوم سازی شده و قرار است این رقم تا پایان ۱۴۰۰ به ۱۲۲ هزار واحد برسد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.