لزوم بومی سازی شاخص‌های ارزیابی مدیران در استان‌ها

استاندار کرمانشاه به لزوم بومی سازی شاخص‌های ارزیابی مدیران در استان‌ها اشاره کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به لزوم بومی سازی شاخص‌های ارزیابی مدیران در استان‌ها گفت : تلاش برای جذب سرمایه گذاری، رفع موانع تولید و تسهیل فرآیند‌ها به منظور بهبود فضای کسب و کار و دستیابی به اشتغال پایدار اولویت ارزیابی مدیران در استان است.

او گفت : رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری کردند و برای جهش تولید باید با تلاش دوچندان و جهادی شرایطی فراهم شود که موانع رفع و پشتیبانی‌ها به صورت مستمر و موثر انجام شود.

او افزود: یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران نحوه فعالیت برای تحقق شعار سال است و مدیرانی که در این زمینه نقش آفرینی و تلاش مضاعف داشته باشند باید در ارزیابی‌ها مورد توجه قرار گیرند زیرا استان کرمانشاه دارای اولویت‌هایی است و تلاش برای جذب سرمایه گذاری و رفع موانع تولید یک شاخص مهم حوزه کاری تخصصی محسوب می‌شود.

بازوند که در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت و دربررسی فرآیند ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی سخن می‌گفت خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی افزود: علاوه بر شاخص‌های عمومی و اختصاصی تعریف شده میزان پاسخگویی وامکان ارتباط سهل و آسان مردم با مدیران بررسی می‌شود و این موضوع به هیچ وجه و با هیچ توجیهی پذیرفته نیست که مدیری برای حل مشکلات مردم وقت نداشته باشد زیرا ما خدمتگزار مردم هستیم.

استاندار کرمانشاه بررسی شاخص‌های تخصصی و ارزیابی شیوه فعالیت بر اساس اسناد بالادستی و سیاستگذاری ابلاغی را نیز یادآور شد و ادامه داد: اسناد توسعه‌ای استان از جمله سند اقتصاد مقاومتی، اشتغال، جهش تولید و بهبود فضای کسب و کار تدوین شده و باید عملکرد مدیران در راستای تحقق این اسناد نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

رئیس شورای راهبری توسعه مدیریت با تاکید بر اینکه شاخص‌های ارزیابی مدیران در استان باید بومی شود، گفت: شاخص‌هایی که سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌کند کلی است در صورتی که شرایط هر استان با دیگر استان‌ها متفاوت است.

بازوند ادامه داد: برخی از دستگاه‌های اجرایی اعتبارات زیادی دارند که باید برای جذب آن‌ها تلاش کنند و برخی دیگر نیز از نظر اعتباری وضعیتشان مناسب نیست از این رو جذب اعتبار را نمی‌توان شاخص مناسبی برای فعالیت مدیران دانست.

او در رابطه با موضوع شایسته سالاری در انتصاب افراد، گفت: در برخی موارد می‌بینیم که شایسته سالاری انجام نمی‌شود و مهارت، قابلیت و توانمندی کارکنان برای ارتقای شغلی و انتصاب و انتخاب مدنظر قرار نمی‌گیرد و کمیته‌های دستگاه‌های اجرایی حتماً این موارد را مدنظر داشته باشند..

بازوند ادامه داد: در رابطه با جذب فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد باید وضعیت مورد بررسی قرار گیرد و مدیران استانی باید وضعیت پست‌های خالی خود را مشخص کنند تا بتوانیم به شکل مطلوبی در زمینه جذب فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد اقدام کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.