خبر خوش برای کرجی‌ها؛

کنارگذر مهرشهر در ایستگاه پایانی

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج گفت: بخش قابل توجهی از ترافیک شهر کرج با قرار گرفتن کنارگذر مهرشهر در ایستگاه پایانی، حل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، ترافیک بی‌هیچ تردیدی صدرنشین معضلات شهر کرج است؛ دغدغه‌ای که سال‌ها است به کوره فرصت سوزی تبدیل‌شده و هرسال مقادیر زیادی از منابع مالی شهر را هدر می‌دهد، کلاف سردرگم ترافیک کرج باعث شده فاکتورهایی که در این شهر قادر به نقش‌آفرینی در جایگاه فرصت‌های طلایی هستند، اکنون در قامت تهدید خودنمایی کنند.

واقعیت این است طی سالیان گذشته علی‌رغم تلاش مسئولان مدیریت شهری در کنترل این آسیب افسارگسیخته، گره ترافیکی در محورهای شریانی این شهر روزبه‌روز محکم‌تر شده که نتیجه آن چیزی جزء افزایش آمار تصادفات، آلودگی هوا، هدر رفت سوخت، بالا رفتن هزینه سفر و افزایش فشار روانی شهروندان نبوده است.

علی‌اصغر همتی، سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج با اشاره به وضعیت طرح کنارگذر مهرشهر نیز گفت:  بزرگراه یادگار امام(ره) طرحی است که پس از ریل راه‌آهن تهران- تبریز شروع‌شده و به‌عنوان کمربندی مهرشهر تا خیابان مسیح پاک‌دل ادامه پیدا می‌کند.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج با بیان این که این طرح در فازهای مختلف تعریف‌شده است، افزود: با اتمام همه فازهای آن بر اساس طرح جامع ترافیکی کرج، مسیر تردد خودروها از فلکه اول رجایی شهر تا فرودگاه پیام بدون عبور از مسیرهای داخلی شهر تسهیل می‌شود.

همتی گفت: این طرح در امداد فازهای قبلی طرح ادامه بزرگراه یادگار امام اجرایی شده که از تقاطع راه‌آهن تا خیابان مسیح پاک‌دل تعریف‌شده است.

او با اشاره به طول این طرح افزود: این طرح به طول سه کیلومتر تعریف‌شده که شامل یک پل روگذر در تقاطع راه‌آهن تهران - تبریز و ۲.۵ کیلومتر هم راه بزرگراهی است که به‌صورت هم‌سطح اجرایی شده است.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج با اشاره به اعتبار در نظر گرفته‌شده برای این طرح نیز گفت: بر مبنای قرارداد اولیه، بنا بود شهرداری کرج حدود ۵۸ میلیارد تومان به شرکت ریل تن پرداخت کند تا این طرح را به سرانجام برساند ولی در اواخر سال ۹۹ پیمانکار به دلیل افزایش و نوسان قیمت‌ها، نتوانست از عهده تعهدات خود بربیاید و تقاضای ماده ۴۸ کرد.

همتی افزود: شهرداری هم به خاطر این که نیاز بود کنارگذر مهرشهر به‌عنوان یکی از طرح ‌های استراتژیک شهر به‌سرعت افتتاح شود، پیمانکار جدیدی جایگزین کرد.

او بابیان این که پس از برگزاری مناقصه شرکت جدیدی با مبلغ ۷۰ میلیارد تومان اجرای این طرح را به عهده گرفت، گفت: این  طرح در حال حضار حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در نیمه اول مردادماه به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.