رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان درباره آخرین وضعیت ملی پوشان قبل از شرکت در مسابقات المپیک توضیحاتی را بیان کرد.

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت نازنین ملایی و علی آقامیرزایی ۲ ملی پوش المپیکی قبل از شرکت در مسابقات توکیو اظهار داشت: خدا را شکر ملی پوشان المپیکی کشورمان این روز‌ها در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند. چند روزی است که تمرینات ورزشکاران ما در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی شروع شده است. روز گذشته من با مربیان هر ۲ بخش روئینگ و کایاک صحبت می‌کردم و از رکورد‌هایی که زده شده ابراز رضایت کردند. ما در نظر داشتیم یک اردوی چند روزه‌ای را برای نازنین ملایی در یکی از کشور‌های همسایه برگزار کنیم، اما متاسفانه کشور جمهوری آذربایجان با توجه به هماهنگی‌هایی که با آن‌ها از قبل انجام دادیم با ما همکاری نکردند. بعد از آن با ترکیه صحبت‌هایی انجام دادیم و مشکلی برای اعزام تیم به این کشور نداریم.

در تلاش هستیم تا پیست ۲ کیلومتری میانه را هماهنگ کنیم

رئیس فدراسیون قایقرانی افزود: تنها مشکلی که ما را کمی نگران کرده بحث شیوع ویروس کرونا است. با مربیان هم که صحبت می‌کردم اعتقاد داشتند که زمان رفت و برگشت ورزشکاران ممکن است آن‌ها را خسته کند. به هر حال در داخل کشور و شهرستان میانه یک پیست ۲ کیلومتری وجود دارد که توسط افشین فرزام (سرمربی تیم ملی روئینگ) هماهنگی‌هایی انجام گرفته و قرار شد امروز نتیجه آن را به ما اعلام کند. اگر این اتفاق رخ دهد ما می‌توانیم ورزشکاران المپیکی خودمان را برای چند روز هم که شده به میانه بفرستیم تا در آنجا تمرینات خود را برای مسابقات المپیک دنبال کنند.


بیشتر بخوانید


دولت آینده به فکر رشته‌های پر مدال مثل قایقرانی باشد

سهرابیان ادامه داد: ما در هیچ کجای ایران پیست ۲ کیلومتری نداریم. وقتی اسم میانه را می‌آورم یعنی اینکه باید قایقرانان ما پشت سد رفته تا بتوانند در فضای ۴ تا ۵ کیلومتری تمرین کنند و از این طریق می‌توان اندازه ۲ کیلومتر را توسط GPS مشخص کرد. خوشبختانه تنها پیست استانداردی که در ایران وجود دارد مخصوص بخش آب‌های آرام است که علی آقامیرزایی در آن فعالیت می‌کند. به هر حال امیدوارم دولت آینده یک برنامه ریزی جامعی انجام دهد که لااقل آن رشته‌هایی که مثل قایقرانی پر مدال هستند بتوانند از پیست ۲ کیلومتر به خوبی استفاده کنند. فکر می‌کنم این کار برای دولت چندان مشکل نباشد و همسو بودن با ارگان‌های دیگر می‌تواند به سرعت بخشیدن این کار بسیار کمک کند.

پیمان قویدل در بازی‌های آسیایی حضور خواهد داشت

سهرابیان درباره رقابت نزدیکی که بین پیمان قویدل با علی آقامیرزایی برای شرکت در مسابقات المپیک به وجود آمده بود نیز گفت: پیمان قویدل با ۱۰ ثانیه اختلاف نسبت به علی آقامیرزایی در جایگاه دوم قرار گرفت. به نظر من ۱۰ ثانیه فاصله، زمان بسیار مناسبی است تا نشان دهد که علی آقامیرزایی با سایر قایقرانان دیگر فرق دارد. پیمان قویدل در این رقابت‌ها خیلی شجاعانه شرکت کرد. اینکه شما برای گرفتن سهمیه المپیک جرأت می‌کنید با فرد دیگری که از شانس‌های اصلی رفتن به المپیک است مسابقه دهید خودش یک جرأت می‌خواهد. قطعا پیمان قویدل در برنامه ما برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو چین قرار دارد و او می‌تواند در آنجا برای ایران افتخار آفرینی کند.

هیچ شانسی برای کسب مدال در المپیک نداریم

رئیس فدراسیون قایقرانی درباره اینکه آیا تیم ملی می‌تواند در بخش روئینگ و کایاک مدال المپیک را کسب کند عنوان کرد: ما هیچ شانسی برای کسب مدال در المپیک نداریم. این را به صراحت می‌گویم که فشاری بر روی ورزشکاران ما نباشد. به نظر من دولت آینده اگر می‌خواهد سبد کسب مدال‌های ایران در مسابقات آینده المپیک بیشتر شود حتما باید به رشته‌های پر مدال توجه بیشتری کند. قایقرانی یکی از این رشته‌ها است که از قدیم الایام به عنوان یکی از رشته‌های پر مدال نامش ثبت شده است. متاسفانه در گذشته زیر ساخت‌های خوبی برای ورزشکاران ما در مسابقات المپیک فراهم نشده است.

سهرابیان تصریح کرد: در هر صورت امیدوارم این موضوع زیر ساخت در سال‌های آینده برطرف شود تا آیندگان شاهد باشند که در رشته‌های پر مدال به یک شکل دیگری رسیدگی شده است. ما به یک رزمنده باید خشاب پر بدهیم که بتواند تیراندازی کند. اگر به او تفنگ خالی بدهیم و انتظار داشته باشیم با آن جلوی تانک قرار بگیرد، فکر باطلی است. ما نمی‌توانیم از یک سرباز با خشاب خالی توقع داشته باشیم که جلوی تانک و زره پوش قرار بگیرد. در هر صورت همان طور که گفتم باید زیر ساخت‌های خودمان را به نحوی درست کنیم که انتظارات از ما درست و منطقی باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار