معدوم سازی بیش از ۶ تن گوشت فاسد در کشتارگاه دام مهاباد

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: بیش از ۶ تن گوشت غیربهداشتی در کشتارگاه دام این شهرستان از چرخه مصرف خارج شد.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با بیان اینکه  کشتارگاه‌ این شهرستان دارای ناظر شرعی هستند، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ۶ تن و ۸۲ کیلوگرم گوشت غیر بهداشتی دام صنعتی در کشتارگاه این شهرستان، قبل از ورود به بازار مصرف حذف شده است.

آغاز افزود: ۲ گروه ثابت در محل کشتارگاه دام و اداره شبکه دامپزشکی و چهار گروه سیار نیز در سطح این شهرستان شامل ۱۰ نفر بازرس، عملیات نظارت و بازرسی لاشه‌های کشتاری را در سطح این شهرستان انجام خواهند داد.

او ادامه داد: این فرآورده‌ها به طور کامل سالم و بهداشتی است و شهروندان باید از خرید گوشت دام و طیور از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌های که مهمور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با اشاره به اینکه کشتارگاه صنعتی دام مهاباد یکی از کشتارگاه‌های فعال و مجهز در جنوب آذربایجان‌غربی است، تصریح کرد: این کشتارگاه صنعتی به سامانه پیش‌سرد و بازرسی قبل و پس از کشتار مجهز است که از انتقال بیماری‌های خطرناکی مثل تب کریمه-کنگو به مصرف کنندگان جلوگیری می‌شود.

آغاز از شهروندان نیز خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.