در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

انسان گناهکار چگونه می‌تواند به بهشتی شدن فکر کند؟ + فیلم

حجت الاسلام شهرباف گفت: گاهی اوقات انسان با یک لغزش چنان سقوط می‌کند که هیچ کس فکر نجات و عاقبت به خیری برایش نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گاهی اوقات انسان با یک لغزش چنان سقوط می‌کند که هیچ کس فکر نجات و عاقبت به خیری برایش نمی‌کند؛ اما با یک اضطرار و توبه از ته دل چنان اوج می‌گیرد که باز هم در مخیّله کسی نمی‌گنجد. تمام این صعود و سقوط‌ها در گرو درک حقیقت عالم هستی و شناخت پروردگار و شیطان رجیم است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف بروجردی سخنران و پژوهشگر مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به گناهانی که انسان را بهشتی می‌کند، اشاره کرد و گفت: برخی گناهان هستند که انسان در حق خویش انجام می‌دهد، ولی در نهایت باعث بهشتی شدنش می‌شود، خداوند در آیه ۷۰ سوره فرقان می‌فرماید: «إِلَّا مَنْ تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا فَأُولَٰئِکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ ۗ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا»؛ مگر آن کسانی که از گناه توبه کنند و عمل صالح به جای آرند، پس خدا گناهان آن‌ها را بدل به حسنات گرداند و خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: با توجه به این آیه اگر کسی سه شرط اساسی عاقبت به خیری را رعایت کند، یعنی توبه کرده و ایمانش را اصلاح کند و به واسطه گناهانی که انجام داده اعمالی را که در انجام آن‌ها کوتاهی کرده، قضا کند و کار نیکو انجام دهد، خداوند گناهانش را به حسنات تبدیل می‌کند. با این اوصاف ممکن است شخصی ۵۰ سال گناه کند؛ اما با توبه، انجام عمل صالح و اصلاح ایمان گناهان پنجاه ساله خود را تبدیل به عبادت کند. البته باید توجه کرد که زمان مرگ مشخص نیست و هر لحظه ممکن است مرگ انسان فرا رسد و فرصت توبه فراهم نشود.

این کارشناس مذهبی افزود: حتی در برخی روایات موضوع را فرا‌تر از این بیان کرده و فرموده اند خداوند با توبه شخص گناهکار نه تنها گناه او را تبدیل به ثواب می‌کند، بلکه چند برابر حسنات بیشتر به او عطا می‌کند.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام مهدی شهرباف بروجردی را مشاهده کنید:

انتهای پیام/

 

برچسب ها: توبه ، گناه ، توبه نصوح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۰ تير ۱۴۰۰
لطفا از این نوع مطالب بیشتر بزارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۰ تير ۱۴۰۰
عالی بود .خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۰ تير ۱۴۰۰
خداخیرتون بده که همچین مطالب ارزشمندی رو هم توی کانال
میزارید تا هیچ بنده گنهکاری از فضل و بخشش خداوند ناامید
نباشه و فکر نکنه راه برگشت نیست اما بدونه همین الان باید تصمیم
به توبه بگیره
انشالله از این موضوعات ارزشمند بیشتر در کانال بزارید اگه فقط یک نفر از طریق خوندن و دیدن این فیلم ها برگرده وبه راه حق بیاد مطمئن باشید به این راحتی نعمت بیکران خداوند شامل حال همه شما خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۰ تير ۱۴۰۰
استغفرالله
آخرین اخبار