وزیر بهداشت گفت: سازمان غذا و دارو مجوز مصرف اضطراری داوطلبانه واکسن پاستوکووک انستیتو پاستور در مرحله فاز ۳ مطالعات بالینی را به صورت مشروط صادر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت اظهار کرد: مدتی بود که پرونده اجازه مصرف اضطراری واکسن پاستور در کمیسیون قانونی مطرح بود. در فاز سوم مطالعات بالینی این واکسن حدود ۴۴ هزار نفر در کوبا و ۲۴ هزار نفر در ایران تحت بررسی بالینی قرار گرفتند.

وی افزود: یزد یکی از استانهایی بود که در مطالعه فاز سه مطالعات بالینی پاستور مشارکت داشت و خوشبختانه با گذراندن مراحل لازم و اقناع متخصصین و کارشناسان ما در سازمان غذا و دارو کمیسیون مربوطه، دومین واکسن ملی هم به مجموعه واکسن های کشور پیوست و این خبر بسیار خوشی برای مردم ایران از سرزمین آفتاب یزد است.

بر این اساس سازمان غذا و دارو مجوز مصرف اضطراری داوطلبانه واکسن پاستوکووک انستیتو پاستور ایران را در مرحله فاز ۳ مطالعات بالینی به صورت مشروط صادر کرده است.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذاودارو هم در توییتر نوشت: واکسن پاستوکووک انستیتو پاستور ایران به عنوان دومین واکسن کرونای تولید داخل به مرحله تولید و مصرف عمومی رسید.

احسان مصطفوی مدیر پروژه کارآزمایی بالینی واکسن کرونای پاستوکووک با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا اواخر مرداد یا اوایل شهریور گزارش اولیه اثربخشی این واکسن اعلام شود، گفت: تا آخر تابستان ۳ میلیون دوز واکسن تحویل وزارت بهداشت می‌شود اما با افزایش ظرفیت امیدواریم تولید از اوایل پاییز به ۲ تا ۳ برابر برسد.

واکسن سوبرانا ۰۲ محصول مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران بوده که در ایران به نام «پاستوکووک» نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۰۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
کاش بوعلی سینازنده میماندمشکلات رابایک حبه سیروعسل حل مینمود.فرت فرت واکسن اضطراری وماسک بایدبزنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۹ تير ۱۴۰۰
برای چی هردمبیلی مجوز میدن مگه مردم موش آزمایشگاهی اند
هر وقت آمار فوتیا روزی ده هزار تا شد اونوقت میتونن اضطراری بدن
آخرین اخبار