مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: برای مقابله با انتشار ویروس کرونا؛ مکان های عمومیِ خراسان جنوبی در طرح ناظران سلامت مورد بازرسی می گیرند.

رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: از ابتدای اجرای طرح ناظران سلامت در استان تا کنون ۱۶ هزار و ۷۶۸ مکان عمومی مورد بازرسی قرار گرفته است.

او افزود: طرح ناظران سلامت در چارچوب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری اعضای جوان و داوطلب در قالب مشارکت با شبکه بهداشت و درمان جهت بازرسی از اصناف با هدف کنترل و نظارت بر حسن اجرای نکات بهداشتی از ۱۵ آذرماه پارسال آغاز و همچنان ادامه دارد.

رضایی اجرای طرح ناظران سلامت را در کاهش آمار مبتلایان به کرونا اثر گذار دانست و گفت: در چارچوب این طرح نحوه اجرای نکات بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در مراکز اداری، تجاری و عمومی توسط تیم‌های متشکل از اعضای جمعیت هلال احمر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: در صورت استمرار بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی، مراتب برای انجام اقدامات لازم به دانشگاه علوم پزشکی گزارش و با متخلفان برخورد می‌شود.

او با اشاره به اینکه تا کنون ۱۶ هزار و ۷۶۸ مورد بازرسی از اماکن انجام شده است، عنوان کرد: از آغاز اجرای این بازرسی‌ها ۳۷ هزار و ۳۶۷ نفر با همراهی داوطلبانه ۸ هزار و ۱۱۹ نفر روز از جوانان هلال احمر تحت پوشش خدمات این طرح قرار گرفته اند.

رضایی با اشاره به واکسیناسیون سراسری برای مقابله با ویروس کرونا، بیان کرد: اطلاع‌رسانی، آموزش و آگاه سازی مردم به منظور انجام واکسیناسیون از دیگر اقداماتی است که از نیمه دوم خرداد ماه در قالب این طرح آغاز شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از ارائه آموزش‌های مرتبط در خصوص واکسیناسیون کرونا به ۴ هزار و ۳۰۰ نفر خبر داد و گفت: با اجرای طرح ناظران سلامت عادی‌انگاری در اماکن عمومی کاهش یافته و روند ابتلا به کرونا هم در هفته‌های اخیر سیر نزولی داشته است که با همراهی مردم این روند ادامه یابد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار