فرماندار شهرستان قزوین گفت: از ۲۵ هزار تن سهمیه شهرستان قزوین در خرید گندم ۱۵ هزار تن خریداری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمد شفیعی فرماندار شهرستان قزوین در جلسه شورای توسعه کشاوزی که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: دولت خرید تضمینی چند محصول را در دستور کار خود قرار داده است، اما به جرات می‌توان گفت خرید تضمینی گندم در بین دیگر محصولات حائز اهمیت می‌باشد چرا که گندم زبان مشترک و مصرف اصلی تمامی اقشار جامعه است.

شفیعی افزود: هر شهرستانی موظف به خرید گندم به میزان سهمیه تعیین شده می‌باشد که از ۲۵ هزار تن سهمیه شهرستان قزوین تاکنون ۱۵ هزار تن خریداری شده است.

او در ادامه به راهکار‌های توسعه این محصول مهم در شهرستان اشاره نمود و افزود: با جدیت به دنبال سیاست‌های تشویقی تسهیلاتی در شهرستان و طرح این موضوع تا حصول نتیجه در کمیته برنامه ریزی سال ۱۴۰۰ هستیم لذا ضمن تشویق بخش خصوص برای ایجاد تعاونی‌های مرتبط با خرید گندم نشست با نمایندگان کشاورزان را در راستای لمس مشکلات آنان باید در دستور کار قرار داد.

فرماندار شهرستان قزوین در خصوص مشکلات پیش آمده توسط عوامل طبیعی که امروزه زراعت با آن دست و پنجه نرم می‌کند اظهار داشت: متاسفانه به علت کاهش بارندگی ۳۰ درصدی در فصل بهار و حائز اهمیت بودن این موضوع برای کشت گندم درگیر پدیده خشکسالی و در نهایت کاهش کشت گندم در شهرستان قزوین شده ایم که این پدیده خشکسالی در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است و متاسفانه این پدیده به جز شهرستان قزوین در کل کشور به تهدیدی بزرگ برای مردم و کشاورزان تبدیل شده است.

شفیعی در ادامه به مراکز خرید تضمینی گندم در شهرستان قزوین اشاره نمود و افزود: خوشبختانه با تدابیر از پیش تعیین شده ۴ مرکز تضمینی گندم در شهرستان قزوین واقع شده است که این مراکز در اقبالیه، جاده بوئین زهرا و کوهین مستقر و آمادگی خرید گندم از کشاورزان محترم را دارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار