مهدی مودی گفت : برای داوطلبان امسال آزمون از نهم تیرماه شروع می‌شود، ۹۴ حوزه برای برگزاری آزمون با رعایت شیوه نامه های بهداشتی آماده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مهدی مودی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : در کنکور ۱۴۰۰ در این استان ۱۶ هزار و ۷۸۳ دانش‌آموز استان در کنکور رقابت می‌کنند، که از این تعداد ۱۰ هزار و ۳۲ نفر دختر و ۶ هزار و ۷۵۱نفر پسر هستند.


بیشتر بخوانید 


 مودی بیان کرد: به دلیل شیوع کرونا و کاهش نگرانی داوطلبان، تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۰ در این استان نسبت به پارسال ۲ برابرشد.

او  اضافه کرد: به دلیل این که حدود ۶۰ درصد از داوطلبان این استان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، ۴۳ حوزه ویژه دختران و ۳۹ حوزه نیز برای دانش آموزان پسر و ۱۲ حوزه نیز نیز به صورت مختلط ساماندهی شد.

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: براساس دستورالعمل قانونی آموزش و پرورش، دانشگاه دولتی بجنورد و دانشگاه آزاد متولی اصلی برگزاری آزمون سراسری در استان محسوب می‌شوند که نظارت بر آزمون ۵۸ درصد از دانش آموزان بر عهده آموزش و پرورش و مابقی را دو دانشگاه دولتی و آزاد نظارت خواهند داشت

او  گفت: با تمهیدات پیش بینی شده با ادارات و دستگاه‌های اجرایی آزمون‌ها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و نظارت نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

مودی افزود : در فرم خوداظهاری داوطلبان کنکور سراسری یکی از گزینه‌ها مبتلا به بیماری کووید ۱۹ است و چنانچه داوطلبانی به این بیماری مبتلا باشند با تمهیداتی اندیشیده شد تا در فضایی جداگانه بتوانند آزمون بدهند.

او  با اعلام این که صندلی‌ها در حوزه‌های امتحانی با فاصله ۱.۸ تا ۲ متری چینش شده است گفت: تمامی حوزه‌های امتحانی از تهویه مناسب برخوردارند و نظارت و بازدید‌های مستمر از مکان برگزاری آزمون هم به عمل می‌آید تا داوطلبان در فضایی امن و راحت آزمونشان را پشت سر بگذارند.

او  همچنین به داوطلبان توصیه کرد تا در روز برگزاری آزمون علاوه بر به همراه داشتن چند ماسک، کپی کارت شرکت در جلسه، کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار به همراه داشته باشند.

خراسان شمالی ۱۸۰هزار دانش آموز دارد که در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.