هندزفری و آسیب های که به شنوایی وارد می کند

استادیار گروه گوش، حلق و بینی دانشکده پزشکی اصفهان گفت: اگر فرد به‌طور مداوم از هندزفری استفاده کند به قسمت عصب شنوایی او آسیب می‌رسد و این موضوع گوش را بی‌حس می‌کند که بسیار خطرناک است.

احمد رضائیان استادیار گروه گوش، حلق و بینی دانشکده پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: استفاده از هندزفری آسیب‌های زیادی به شنوایی افراد می‌رساند که مهم‌ترین آن، بسته شدن مجرای گوش است چرا که وقتی هندزفری داخل گوش قرار بگیرد تخلیه هوا در مجرای گوش به‌طور کامل انجام نمی‌شود.

او ادامه داد: اگر تخلیه هوا در گوش به‌صورت کامل انجام نشود باعث رشد باکتری‌ها و عفونت در گوش خواهد شد.

استادیار گروه گوش، حلق و بینی دانشکده پزشکی اصفهان بیان کرد: اگر فرد به‌طور مداوم از هندزفری استفاده کند به قسمت عصب شنوایی او آسیب می‌رسد و این موضوع گوش را بی‌حس می‌کند که  بسیار خطرناک است.

رضائیان اظهار کرد: اگر از هندزفری استفاده می‌کنید و سرگیجه دارید بدانید که هندزفری باعث شده تا به قسمت گیجگاهی شما آسیب برسد و سرگیجه داشته باشید.

او اضافه کرد: متاسفانه جوانان بیشترین استفاده را از هندزفری به صورت مداوم و در زمان طولانی انجام می دهند، اما همین امر آسیب های جدی برای آن ها به دنبال خواهد داشت چون هندزفری عملا موجب قطع ارتباط با دنیای واقعی می‌شود، به‌طور مثال اگر فردی در خیابان هندزفری داشته باشد همواره خطر تصادف او را تهدید می کند چرا که تمرکز لازم برای عبور و مرور را ندارد.

استادیار گروه گوش، حلق و بینی دانشکده پزشکی اصفهان گفت: گوش یکی از اعضای مهم بدن محسوب می شود و اگر دچار مشکل شود هزینه و زمان قابل توجهی برای درمان آن لازم است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار