زینی وند گفت: هیچ خودروی غیربومی از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان نمی‌تواند به شهر‌های استان کرمان ورود کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه اضطراری ستاد استانی مقابله با کروناویروس ظهر ۱۰ تیر ماه به ریاست استاندار کرمان در استانداری کرمان برگزار و در خصوص محدودیت‌های شدید کرونایی برای دو هفته آینده تصمیم‌گیری شد.

در این جلسه  علی زینی‌وند استاندار کرمان با اشاره به شیوع و افزایش موارد بیماری طی هفته‌های اخیر در استان‌های سیستان و بلوچستان و جنوب و شرق استان کرمان گفت: موج ویروس هندی وارد سیستان و بلوچستان شده و تمام ظرفیت بیمارستان‌های آن‌ها تکمیل شده و تقریبا وضعیت شرق و جنوب استان کرمان هم به همین صورت بوده و بسیار نگران کننده است.

او بیان داشت: گزارش‌ها از تجمع و حضور جمعیت در پارک‌ها و مراکز عمومی است و باید به منظور کنترل بیماری تا جای ممکن نسبت به مسدود کردن پارک‌ها و مراکز اقدام شود و در غیر این صورت، خدمات آن‌ها قطع می شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه شرایط بسیار نگران کننده است، اظهار داشت: هیچ خودروی غیربومی از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان نمی‌تواند به شهر‌های استان ورود کنند و در صورت تخلف، خودرو‌ها با اقدام نیروی انتظامی توقیف می‌شوند.

او با بیان اینکه برگزاری مراسم عروسی در تالار‌ها در شرایط کنونی ممنوع است از مردم خواست تا برگزاری مراسم عروسی در تالار‌ها را گزارش دهند و افزود: فرمانداران را مامور کرده‌ایم که نسبت به تعطیلی مراسم اقدام کنند، نمی‌توانیم برای هر خانه‌ای یک مامور بگذاریم، اما از مردم خواهش می‌کنیم که از تجمعات خانوادگی خودداری کنند.

استاندار کرمان اظهار داشت: برگزار کنندگان مراسم عمومی ختم و عروسی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند و راهی غیر از این نداریم.

او با اشاره به اینکه دو هفته آینده را اگر با محدودیت‌های شدید پیش ببریم، شرایط بهتر خواهد شد افزود: می‌دانیم مردم خسته شدند و می‌گویند این حرف‌ها تکراری است، اما کرونا همچنان باقی است و غیر از این راهی نداریم.

زینی‌وند تاکید کرد: محدودیت‌ها را با شدت بیشتر و فراتر از طرح‌های ملی در دو تا سه هفته آینده اعمال می‌کنیم تا با بهتر شدن شرایط به مرور محدودیت‌ها را کاهش دهیم.

استاندار کرمان اظهار داشت: در دستگاه‌های دولتی کاملا بحث دورکاری باید رعایت شود و به فرمانداران اعلام کرده ایم که اگر اداره‌ای، دستگاه و یا شرکتی مشمول طرح هوشمند محدودیت‌ها نمی‌شود، اما محل کانون و تجمع است را تعطیل کنند.

او ادامه داد: متاسفانه موارد بستری استان کرمان به بیش از هزار نفر رسیده است و اخبار حاکی از تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی است و خواهش ما از مردم این است که کمک کنند.

 زینی‌وند گفت: آرامستان‌ها نیز با محدودیت و ممنوعیت عبور و مرور همراه خواهند بود و در این راستا از دستگاه قضایی نیز درخواست کرده‌ایم که با اشد مجازات با برگزارکنندگان مراسم تجمعی برخورد کنند.

او اظهار کرد: پیش‌بینی دانشگاه علوم پزشکی این است که روند بیماری در استان طی دو تا سه هفته آینده ادامه داشته و روند افزایشی پیدا کند، پس باید کنترل‌ها به صورت جدی صورت گیرد.

استاندار کرمان گفت: گرفتاری و مضایقه مردم را می‌دانیم، اما بین جان و چند روز زندگی و معیشت مردم، ناگزیر هستیم که سلامت و جان مردم را در نظر بگیریم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار