مدیر جهاد کشاورزی شهرکرد، از آغز عملیات کیل‌گیری از مزارع جوی دیم این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد رفیعی مدیر جهاد کشاورزی شهرکرد گفت: با توجه به شروع فصل برداشت جوی دیم از مزارع شهرستان و به منظور معرفی نمونه‌های بخش کشاورزی در جهت افزایش انگیزه و رقابت سالم بین تولیدکنندگان این حوزه، کارشناسان اداره ترویج، تولیدات گیاهی و مراکز جهاد کشاورزی تابعه پس از بازدید و شناسایی مزارع، نسبت به کیل‌گیری اقدام می‌کنند.

او افزود: بدین منظور کیل‌گیری از مزرعه جوی دیم رقم انصار واقع در مزرعه گلستان فرخ شهر در سطح ۱۵ هکتار با حضور کارشناسان این مدیریت انجام شد.


بیشتر بخوانید


رفیعی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود بارش‌ها و تشدید خشکسالی بیش از نیمی از مزارع جوی دیم شهرستان دچار خسارت شده‌اند اضافه کرد: عملکرد به دست آمده از این مزرعه ۴٫۷ تن در هکتار بوده است که به دلیل کمبود بارش‌ها دو نوبت آبیاری تکمیلی انجام شده است.

او ادامه داد: استفاده از بذور اصلاح شده و عاری از بذر علف هرز با قابلیت تولید بالا، رعایت تناوب، عمق کاشت مناسب، تراکم مناسب بذر، مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز و ... از جمله عوامل تأثیرگذار در کسب این عملکرد بوده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار