رئیس دانشگاه صنعتی سهند تبریز از فعالیت ۲۰ مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، قره باغی رئیس دانشگاه صنعتی سهند تبریز ر دیدار با مدیرعامل شرکت موتوژن با اشاره به فعالیت ۲۰ مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه، گفت: تاکنون نزدیک به ۴۰۰ طرح تحقیقاتی در این مراکز انجام شده که نمونه‌های بارز آن در طرح‌های کلان کشوری به ویژه در صنعت نفت است.

 قره باغی   با بیان این‌که امروز شاهد ارتباط بین دانشگاه و صنعت به طور سیستماتیک هستیم، اظهار کرد: این دانشگاه دارای ۱۱ دانشکده فنی و مهندسی در رشته‌های مختلف است که در امر آموزش از مقاطع کارشناسی تا دکترا فعالیت می‌کند.

او با بیان اینکه در این مراکز به جای استفاده از بودجه‌های دولتی از محل قرارد‌های منعقد شده با صنعت تامین اعتبار می‌شود، افزود: در کنار تربیت نیروی انسانی، به پژوهش جهت رفع نیاز‌های جامعه به ویژه صنعت معتقد هستیم و در این راستا برای این‌که زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم، ایده مراکز تحقیقاتی تقاضا محور یا نوع دوم شکل گرفته است.

قره باغی با بیان این‌که دانشگاه صنعتی سهند تبریز در سایر بخش‌ها نیز موفق عمل کرده است، گفت: صنایع موفق کشور به امر پژوهش توجه ویژه‌ای دارند و اگر بتوانیم این ارتباط را محکم کرده و دفاتر طرح و توسعه صنعت، دانشگاه را به عنوان خانه دوم خود فرض کنند، می‌توانند از نظر کیفیت تولید و هزینه‌های محصول نهایی، بین رقبا حرف اول را در جهان بزنند.

رئیس دانشگاه صنعتی سهند با اشاره به راه اندازی دفتر همکاری بین شرکت موتوژن و دانشگاه صنعتی سهند، گفت: امیدواریم با راه اندازی این دفتر در آینده نزدیک شاهد موفقیت‌های زیادی از همکاری بین صنعت و دانشگاه باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.