وطن خواهی گفت: جمعیت شهر پرند سالانه رشد ۲۲ درصدی دارد و باید گفت که دانشگاه پیام نور مشاور علمی و سیاستگذار شرکت عمران است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز مراسم افتتاحیه و کلنگ زنی نخستین پارک علم و فناوری دانشگاه پیام نور شهرک پرند با حضور هوشنگ تاجفر مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور، صبوری رئیس دانشگاه پیام نور واحد پرند و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی در دانشگاه پیام نور برگزار شد.

تاجفر، مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور در این مراسم اظهار کرد: با توجه به امکانات موجود دانشگاه پیام نور در شهر پرند باید گفت که استفاده از پتانسیل دانشگاه به شدت قابل دیدنی است.

او افزود: بحث استارت آپ‌ها و کمک به شرکت‌ها در شهر پرند از مسائل مهم امضای تفاهم نامه افتتاحیه پارک علم و فناوری واحد پرند دانشگاه پیام نور است و برای ما در اولویت قرار دارد و باید گفت که این تفاهم نامه خیلی سریع می‌تواند اجرایی شود و نتایج آن مورد استفاده قرار گیرد.

رشد شرکت های دانش بنیان با بهره گیری از رشته فناوری اطلاعات

در ادامه صبوری، رئیس دانشگاه پیام نور واحد پرند اظهار کرد: هدف از افتتاحیه پارک علم و فناوری دانشگاه پیام نور واحد پرند این بود که بتوانیم در مسیر کار‌های پژوهشی، کارآفرینی، ایجاد کسب و کار در زمینه ICT و ... پیشرفت کنیم؛ چرا که تعداد ساکنان پرند بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر است و در این شهر بستر‌های خوب شهرسازی در آن رعایت می‌شود و دیده شده است و تنها دانشگاه دولتی این منطقه دانشگاه پیام نور شناخته شده که نزدیک ۳ هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند و از این میان ۸۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی ادامه تحصیل می‌دهند.

او گفت: فناوری اطلاعات یکی از رشته‌های ارشد دانشگاه پیام نور واحد پرند در مقطع تحصیلات تکمیلی است که کمک زیادی به بحث رشد استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به ما می‌کند و گفتنی است که شهر پرند نیرو‌های متخصص، تحصیل کرده و جوان زیاد دارد و نباید خود را تنها به این شهر محدود کرد، بلکه باید سعی کنیم با حرکت در این مسیر کاری کنیم که همه مجموعه‌های دانشگاه پیام نور از امکانات واحد پرند استفاده کنند.

صبوری، رئیس دانشگاه پیام نور واحد پرند گفت: واحد پرند دانشگاه پیام نور قابلیت رشد زیادی دارد به شرط آنکه حمایت‌های خیلی محکمی از دانشگاه و شرکت عمران داشته باشد.

در ادامه محسن وطن خواهی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند نیز در این مراسم با اشاره به  رشد ۲۲ درصدی سالانه جمعیت شهر پرند گفت: دانشگاه پیام نور مشاور علمی شرکت عمران است و  تعامل دو جانبه بین این شرکت و دانشگاه پیام نور، می‌تواند در رشد همه جانبه این شهر و ایجاد بستر‌های اشتغال بسیار موثر باشد.

وی تاکید کرد: دانشگاه پیام نور از این پس نقش مهم سیاستگذاری را عهده دار خواهد بود و شرکت عمران نیز در کنار این دانشگاه، در زمینه‌های مختلف نرم افزاری وسخت افزاری امکانات مورد نیاز دانشگاه را تامین می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد: امضای این تفاهم نامه منشاء اثر خیر و در نهایت رونق کسب و کار جوانان  در سراسر کشور باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار