وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعدد و متنوعی سپری شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، «دانشگاه پیام نور میزبان نمایندگان ۷ نامزد انتخابات ریاست جمهوری»، «شورای عالی انقلاب فرهنگی با اراده رئیس‌جمهور منحل نمی‌شود»، «نحوه طرح سوالات آزمون وکالت سال ۹۹ اعلام شد»، «پاسخ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهارات محسن رضایی در مناظره»، «جزئیات آزمون استخدامی وزارت علوم اعلام شد»، «ماجرای برخورد علیرضا زاکانی با تخلفات رئیس دانشگاه آزاد»، «زمان فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها تغییر کرد»، «واکنش وزیر علوم به طرح شکایت از همتی» و «ساماندهی موسسات آموزش عالی از سال ۹۷ جزو اولویت‌های وزارت علوم است» از جمله مهمترین اخبار وزارت علوم در هفته ای که گذشت بود.

دانشگاه پیام نور میزبان نمایندگان ۷ نامزد انتخابات ریاست جمهوری

محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری یک وظیفه ملی و سرنوشت‌ساز برای کشور است، گفت: دانشگاهیان پیام نور بر لزوم این مشارکت تاکید داشته و با اقداماتی گسترده در سراسر کشور، درصدد تبیین مواضع انقلاب اسلامی و حضور آگاهانه مردم در صحنه انتخابات است. 

زمانی گفت: دانشگاه پیام نور این فرصت را برای تمامی نامزدهای ریاست جمهوری فراهم کرده است تا به بیان دیدگاه‌های خود بپردازند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی با اراده رئیس‌جمهور منحل نمی‌شود

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اظهارنظر نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص منحل شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت آتی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به اراده رئیس جمهور تشکیل نشده است تا با اراده ایشان منحل شود.

پاسخ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهارات محسن رضایی در مناظره

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتشار یادداشتی به سخنان محسن رضایی درباره بی اهمیت شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی پاسخ داد.

نحوه طرح سوالات آزمون وکالت سال ۹۹ اعلام شد

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه طرح سوالات آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری اظهار کرد: آزمون وکالت در تاریخ ۲۵ تیر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: سوالات آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۹ از قوانین ذکر شده در جدول پیوست آگهی آزمون کارآموزی وکالت، منتشر شده در شهریور سال ۱۳۹۹ با آخرین اصلاحات و الحاقات و آرای وحدت رویه در همان موضوع طرح خواهد شد.  

جزئیات آزمون استخدامی وزارت علوم اعلام شد

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه‌ها، موسسات و پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰ مشخص شد. ثبت نام برای شرکت در این آزمون تنها به صورت اینترنتی از امروز سه‌شنبه ۱۸ خرداد آغاز شد و در روز شنبه ۲۲ خرداد به پایان می رسد.

زرین آمیزی ادامه داد: داوطلبان برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و به قسمت آزمون های استخدامی مراجعه کنند. سپس بر روی لینک «سیستم ثبت نام آزمون استخدام پیمانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰» کلیک کنند و سایر مراحل ثبت نام را بگذرانند.

ماجرای برخورد علیرضا زاکانی با تخلفات رئیس دانشگاه آزاد

احمد حیدری سخنگو و معاون پارلمانی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سخنان علیرضا زاکانی در اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر برخورد با دانشگاه آزاد و تخلفاتش، گفت: در مجلس هفتم که از سال ۸۳ شروع و تا سال ۸۷ ادامه داشت تحقیق و تفحص از وزارت علوم مصوب شد که دانشگاه آزاد هم در جرگه این تحقیق و تفحص قرار گرفت.

سخنگوی دانشگاه آزاد در ادامه بیان کرد: مسئول این تحقیق و تفحص علیرضا زاکانی و رئیس وقت دانشگاه آزاد هم در آن زمان عبدالله جاسبی بود. این تحقیق و تفحص در آن زمان صورت گرفت و زاکانی به عنوان رئیس کمیته، تحقیق و تفحص را انجام داد و کار خیلی مفیدی هم انجام شد.

زمان فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها تغییر کرد

محمدرضا رضوان‌طلب، رییس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد تغییر زمانی فراخوان‌های جذب هیأت علمی اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، فراخوان‌های های جذب اعضای این هیئت هر سال ۲ بار برگزار می‌شود.

او ادامه داد: نوبت‌های پیشین برگزاری فراخوان تا قبل از سال ۱۳۹۹، شهریور و بهمن بود که بر اساس مصوبه جدید، اردیبهشت و آبان برگزار می‌شود.

واکنش وزیر علوم به طرح شکایت از همتی

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شکایت دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی از همتی به وزیر علوم، گفت: با توجه به تعطیلی‌های چند روز اخیر اگر مکاتبه‌ای با وزارت علوم برای شکایت صورت گرفته باشد امروز اعلام وصول می‌شود. 

ساماندهی موسسات آموزش عالی از سال ۹۷ جزو اولویت‌های وزارت علوم است

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: وزارت علوم از سال‌ها قبل موضوع ساماندهی موسسات آموزش عالی را در دستور کار داشت و در این خصوص گزارش‌هایی جمع آوری و تدوین کرد. چنانچه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور دستور دهند، متولی‌گری این بخش را به عهده بگیرد و یا حداقل به موضوع ورود جدی پیدا کند تا با آمادگی کامل بتواند وظیفه خودش را در این خصوص انجام دهد.

غلامی در ادامه تاریخچه مختصری از تصویب طرح ساماندهی موسسات آموزش عالی کشور ارائه کرد و گفت: مصوبه مذکور در اسفند ۱۳۹۴ تصویب، در تیرماه ۱۳۹۵ ابلاغ شد و تقریبا دو ماه بعد هم توسط وزارت علوم به دانشگاه‌های کشور ابلاغ شده است. در آن زمان بند‌های نخست این ابلاغیه مورد توجه قرار گرفت و تعاملات منطقه‌ای (مناطق دانشگاهی) شکل گرفت و سپس به سراغ اجرایی شدن سایر بند‌ها رفتیم. از سال ۱۳۹۷ هم این برنامه جزو اولویت‌های وزارت علوم قرار گرفت که تا به امروز هم ادامه داشته است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره اینکه در صورت شکایت، آیا وزارت علوم این موضوع را پیگیری خواهد کرد، بیان کرد: آنچه که از ضوابط دوره تبلیغات انتخاباتی استنباط می‌شود، این است که رسیدگی به شکایات مربوط به این دوره به عهده شورای نگهبان است. اگر شکایتی به وزارت علوم ارسال شود مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
لطفا بذارید تغییرات اجرا شود....شوراها یا اداره های بیهوده باید تعطیل شوند...کارمندهاشون بروند در ادارات دیگر...یا بازنشسته شوند...کاردولتی باید بازنشسته شوند
آخرین اخبار