مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: با تولید انبوه کیت‌های تشخیص کرونا، دیگر نیازی به واردات نخواهیم داشت.

اسدالهی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کیت تشخیص کرونا به کمک RNA و DNA اظهار کرد: کیت تشخیص کرونا به صورت DNA یا RNA ویروس است. به کمک این دو ژن،  مثبت یا منفی بودن کرونا را در فرد مشکوک تشخیص می‌دهند.

او افزود: در مطالعات پژوهشی و در حوزه‌ تشخیص و درمان یک بیماری لازم است تا پایان بیماری فرد،  RNA و یا DNA ویروس را داشته باشیم. شرکت ما این محصول را طوری طراحی کرده است که توانایی شکستن پوشش ویروس، حذف پروتئین‌ها و تغلیظ DNA,RNA را داشته باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: ویژگی کیت تشخیص کرونا این شرکت برای جلوگیری از تداخل RNas های موجود در محیط با واکنش استخراج و برای خلوص بالای RNA بدست آمده است.کیت تشخیص کرونا در  آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی،  بیمارستان ها و مراکز پژوهشی در حال استفاده است که بسیاری از کشورهای همسایه نیز به این فناوری دست یافته اند.

او ادامه داد: باتوجه به نتایجی که  انستیتو پاستور اعلام کرده این کیت از نظر کیفی قابل رقابت با تولید نمونه‌های اروپایی است. با توجه به قیمت تمام شده تولید داخل (با ارز آزاد) حدود یک سوم قیمت کیت‌های هم تراز خود در برابر کشور های دیگر است که قابلیت رقابت بسیار بالایی دارد. 

به گفته این فعال فناور با تولید انبوه این محصول در داخل، دیگر نیازی به واردات کیت‌های تشخیص کرونا نخواهیم داشت.

اسدالهی با اشاره به کاربرد و صرفه جویی در خروج ارز کیت تشخیصی تصریح کرد: از کیت تشخیصی کرونا برای  به دست آوردن RNA ویروس با درصد خلوص بالا استفاده می‌شود. مصرف بیش از ۱۲ میلیون تست از کیت‌های تولید داخل با صرفه جویی بیش از ۸ میلیون دلار (قیمت این محصول در خارج از ایران حدود ۱ دلار و در تولید داخل میانگین ۳۰ سنت) است. تا کنون حدود ۱۲ میلیون تست توسط کیت تشخیصی  این شرکت دانش بنیان انجام شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.