هم زمان با ۱۴ تیر روز قلم از ۹ تن از اصحاب قلم استان قم در مجتمع ناشران تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، امروز در مراسمی به مناسبت ۱۴ تیر روز قلم از ۹ نفر از اصحاب قلم استان قم در  تجلیل شد.

 رئیس اتحادیه ناشران استان قم در این مراسم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مجتمع ناشران قم برگزار شد، گفت: برگزیدگان امسال شامل ۳ نویسنده و پژوهشگر، ۳ رمان نویس دفاع مقدس و کودک و نوجوان، یک نمایش نامه نویس، یک ویراستار و یک شاعر هستند.


 خرمی با اشاره به صدور مجوز چاپ برای ۲ هزار و  ۱۰۰ عنوان کتاب در استان قم گفت: با وجود محدودیت‌های کرونایی پارسال در قم بیش از ۹ هزار عنوان کتاب مجوز چاپ دریافت کردند.


او با اشاره به ظرفیت و جایگاه نشر چاپ و حضور نویسندگان در استان قم گفت: با وجود نویسندگان و اهالی قلم، استان قم در زمینه کتب دینی، دفاع مقدس و کودک نوجوان جزو برترین‌های کشور است.


معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز در این مراسم  با اشاره به اهمیت و جایگاه رفیع قلم در طول تاریخ و خصوصا در نزد دین اسلام گفت: با توجه به آثار و نقش اهالی قلم همیشه این قشر مورد توجه بزرگان دین قرار داشتند.


 سلیمان پور اهالی قلم را سازندگان فرهنگ و ادبیات غنی ایران زمین دانست که زینت بخش تاریخ و تمدن کشورمان بوده اند.


او با تاکید بر نقش فرهنگ مکتوب که باعث افزایش دقت و جلوگیری از تحریف می‌شود، گفت: اندیشه‌ها در قالب نگارش و قلم ماندگار می شوند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار