به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمد عظمایی نایب رییس هیات امنای شهرک صنعتی شهید مدنی تبریز گفت: در سالهای آغازین تشکیل این شهرک به علت عدم نظارت شهرداری بر ساخت و سازها، واحدهای تولیدی در آن به صورت استاندارد و اصولی ساخته نشده اند و این موضوع هم اکنون مشکلاتی را در تامین برق، گاز و آب برای واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک ایجاد کرده است.
او با تاکید بر اینکه حدود ۹۰ درصد از واحدهای تولیدی این شهرک از نعمت گاز بی بهره هستندافزود: این شهرک صنعتی نزدیکترین شهرک و کوی صنعتی به تبریز بوده، ولی از نعمتهای اولیه مانند آب آشامیدنی، گاز و راه دسترسی بی بهره است.
او گفت: نبود راه دسترسی استاندارد از اصلیترین مشکل صاحبان واحدهای تولیدی و شاغلان این واحدها به شمار میرود و مشکلات عدیدهای برای این افراد ایجاد کرده است.
نایب رییس هیات امنای شهرک صنعتی شهید مدنی تبریز ادامه داد: این شهرک قبل از اجرای اتوبان تبریز - سهند دارای راه دسترسی مناسب قانونی از زیر پل موجود در آزادراه شهید کسایی بود که با اجرای این اتوبان این راه قطع شد و با وجود وعدهها و قولهای متولیان این اتوبان و مدیران ارشد استانی برای ایجاد راه دسترسی مناسب، هنوز این امکان برای تردد آسان فعالان این شهرک فراهم نشده است.
عظمایی گفت: در سال ۹۳ بر اساس نقشه طرح تفصیلی مصوب استان مقرر شده بود برای تردد خودروها به این شهرک تقاطع غیرهمسطح اجرا شود در حالی که حدود ۲ سال است که این طرح کنار گذاشته شده است.
اوافزود: در پاییز سال ۹۸ و قبل از آغاز جدی اجرای اتوبان تبریز - سهند، هیات امنای این شهرک مکاتبات مختلفی با شرکت عمران شهر جدید سهند و شهرداری منطقه هفت تبریز انجام دادند و براساس آن مقرر شد شرکت عمران شهر جدید سهند راه دسترسی این شهرک را براساس طرح تفصیلی اجرا کند.
اوبا اشاره به اینکه این شرکت تاکنون از اجرای این طرح سر باز زده است، یادآوری کرد: بعد از اجرای اتوبان تبریز - سهند تنها یک راه ورود آن هم بدکیفیتتر و دورتر از راه قبلی و پس از طی مسیر از وادی رحمت به این شهرک تعریف شد، ولی نسبت به ارایه راه خروج اصلا اهمیت داده نشد.
نایب رییس هیات امنای شهرک صنعتی شهید مدنی تبریز با اشاره به اینکه اراضی این شهرک به نام شهرداری منطقه هفت تبریز بوده و به شرکت شهرکهای صنعتی استان تعلق ندارد، گفت: شهرداری منطقه هفت به عنوان متصدی این شهرک و با وجود اخذ پولهای هنگفت از بابت عوارض و سایر موارد از واحدهای تولیدی در رفع مشکلات آن با صاحبان این واحدها همکاری نمیکند.
عظمایی اجرای تقاطع غیرهمسطح برای ورود و خروج خودروها به این شهرک بر اساس طرح تفصیلی مصوب استان را خواستار شد.
شهرک صنعتی مدنی تبریز، اولین شهرک صنعتی در شمال غرب کشور بوده که در سال ۱۳۶۲ تاسیس شده است.
انتهای پیام/