ملکی گفت: چیزی با عنوان فروش امتیاز آپارتمان در قانون نداریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ملکی رئیس دادگستری شهرستان ساوه در جلسه بررسی ساخت و ساز‌های غیر مجاز این شهرستان با بیان اینکه چیزی با عنوان فروش امتیاز آپارتمان در قانون نداریم گفت: در این خصوص قانون پیش فروش حاکم است.

ملکی با هشدار نسبت به پدیده معضل فروش امتیاز آپارتمان افزود: اتفاق ناگواری که مردم با بی اطلاعی خود را دچار مشکلات عدیده‌ای در آینده می‌کنند خرید امتیاز آپارتمان است بدون اینکه آپارتمانی ساخته شود.

او اضافه کرد: در قانون؛ امتیاز فروش آپارتمان نداریم و برگه‌هایی که به مردم فروخته می‌شود؛ قانونی نبوده و باعث تضرر آن‌ها در آینده خواهد شد.

رئیس دادگستری شهرستان ساوه بیان کرد: خریدارن محترم باید در این خصوص قرارداد پیش خرید آن هم به صورت رسمی و در دفتر اسناد رسمی تنظیم نمایند و تمام مراحل ثبت قرارداد پیش فروش آپارتمان باید در دفاتر اسناد رسمی بین طرفین انجام شود تا از تضییع حقوق قانونی افراد جلوگیری شود.

او تصریح کرد: با وجود معضل کمبود مسکن در ساوه، متولیان باید چاره اندیشی جدی در این خصوص نمایند و مردم نیز باید با اگاهی از حقوق قانونی خود؛ مانع سو استفاده‌ی سودجویان شوند.

ملکی ادامه داد: وظایف شهرداری‌ها جلوگیری از احداث بنا‌های غیر مجاز و نا ایمن است و اگر در این راستا کوتاهی و اهمالی صورت گرفته باشد؛ براساس دستور العمل نحوه‌ی برخورد با ترک فعل مدیران و کارکنان؛ با متخلفین برخورد می‌شود.

او رعایت اصول فنی در احداث بنا‌ها را امری ضروری دانست و ادامه داد: بسیاری از بنا‌هایی که توسط افراد در حاشیه‌ی شهر ساخته شده، مورد تایید کارشناسان رسمی نمی‌باشد و گسترش آن‌ها علاوه بر خطر ایجاد حادثه؛ تبعات منفی اجتماعی و فرهنگی در پی خواهد داشت.

علی میرزایی فرماندار ساوه هم با بیان اینکه نباید برای تصفیه حساب‌ها راه را برای ساخت و ساز‌های غیر مجاز باز کردگفت: هر گونه احداث بنا باید با شرایط فنی و براساس ضوابط شهرسازی صورت گیرد تا مسیر حاشیه نشینی جدید در ساوه گرفته شود.

میرزایی افزود: معضل کمبود مسکن در ساوه نیازمند فعال کردن شورای مسکن و واگذاری قانونمند اراضی به مردم است وشهرداری وظیفه دارد با افزایش کنترل ساخت و ساز‌ها مانع ساخت آلونک در حاشیه و نقاط دیگر شهر شود و برخی نیز نباید با سیاه نمایی مانع انجام وظایف نهاد‌های متولی شوند.

او در خصوص احداث بنا‌ها در نقاط روستایی گفت: وظیفه‌ی انعکاس تخلفات و مسئول امورات روستاها؛ دهیاران هستند و باید در این دوره در انتخاب این افراد با حساسیت و جدیت عمل نماییم.

فرماندار ساوه ادامه داد: برخی از دهیاران در روستا سکونت ندارند و چند شغله اند و این در حالیست که دهیاران باید به صورت تمام وقت در روستا حضور داشته باشند.

او در خصوص تصمیات این جلسه اضافه کرد: اداره راه و شهرسازی باید نسبت به واگذاری اراضی با کاربری فضای سبز به شهرداری اقدام و برای ساخت و ساز‌های غیر مجازی که انجام شده، نسبت به تشکیل پرونده قضایی در کمترین زمان ممکن اقدام نمایند.

میرزایی تصریح کرد: شهرداری نیز ضمن متوقف کردن احداث واحد‌های مسکونی، نسبت به تحت تعقیب قراردادن مالکین اراضی باغی که با استفاده از تفکیک اراضی، سو استفاده کردند باید براساس قانون شهرداری‌ها پیگیری نمایند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار