در پی درگیری‌ها میان نیرو‌های دولتی افغانستان و گروه طالبان در بادغیس، طالبان به زندان این استان تسلط یافت.

به گزارش   حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از طلوع نیوز، مقام‌های محلی افغانستان امروز (چهارشنبه، ۱۶ سرطان) تأیید کردند که درگیری‌های شدیدی میان نیرو‌های امنیتی و طالبان در شهر قلعۀ نو، مرکز بادغیس، صورت گرفته است.

حسام‌الدین شمس، والی بادغیس در این باره گفت که جلو پیشرفت طالبان در شهر قلعه نو گرفته شده‌است و نیرو‌های امنیتی، طالبان را از چند بخش شهر بیرون رانده اند.

شمس در ادامه افزود که نیرو‌های امنیتی عملیات گسترده‌ای را بر ضد طالبان در شهر قلعه نو آغاز کرده‌اند و در حال پیشروی هستند.

او  همچنین اظهار داشت: «به شما اطمینان می‌دهم که تمامی نیرو‌های امنیتی کشور، از جمله نیرو‌های ویژه از شهر قلعۀ نو دفاع می‌کنند. دشمن هم اکنون در بعضی از بخش‌های شهر در جریام درگیری با ما دچار تلفات شدند و در حال شکست هستند.»

امرالله صالح، معاون اول رییس‌جمهور افغانستان نیز در پیامی در صفحۀ فیسبوکش نوشته که او دربارۀ وضعیت بادغیس، با مقام‌های محلی این ولایت در تماس است و از ایستادگی آنان در برابر طالبان اطمینان داد.

پیش از این، عبدالعزیز بیک، رییس شورای ولایتی بادغیس گفته بود که طالبان بخش‌های شهر قلعۀ نو را تصرف کرده‌اند و در حال پیشروی هستند.

در همین حال، تصویر‌هایی که از سوی برخی منابع خبری در بادغیس منتشر شده‌اند که نشان می‌دهند طالبان زندان شهر قلعۀ نو را تصرف کرده‌اند و زندانیان طالبان را آزاد می‌کند.

در این تصویرها، حضور گسترده طالبان در شهر قلعه نو نیز، دیده می‌شود.

تا کنون مقامات محلی در این باره توضیحی ارائه نداده اند.

طالبان در حالی وارد شهر قلعه نو شده است که سه ولسوالی این ولایت در دو روز گذشته، به تصرف طالبان درآمده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار