فرماندار قصرقند گفت: رودخانه فصلی کاجو در شهرستان قصرقند، در جنوب سیستان و بلوچستان، برای دومین روز متوالی طغیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، فعالیت سامانه مونسون در رشته کوه‌های مکران موجب بارش‌های رگباری و طغیان رودخانه‌های فصلی شده است.

پاک اندیش  فرماندار قصرقند گفت: ارتباط ۳۳ روستای بالادست و پایین دست این رودخانه با مرکز این شهرستان که از روز گذشته قطع شده بود، همچنان مسدود است.

پاک اندیش افزود: با توجه به اینکه راه دسترسی ساکنان این روستا‌ها از بستر رودخانه می‌گذرد تا فروکش کردن آب امکان بازگشایی این راه‌ها وجود ندارد.

وی گفت: آورد مناسب آب این رودخانه در روز‌های اخیر موجب تغذیه آب‌های زیرزمینی از جمله قنات‌ها و چاه‌های این شهرستان خواهد شد.

رودخانه فصلی کاجو دومین رودخانه بزرگ جنوب استان است که از ارتفاعات شمالی شهرستان قصرقند سرچشمه می‌گیرد و پس از طی مسافتی ۲۲۰ کیلومتری وارد سد زیردان در جنوب غرب قصرقند می‌شود.

جاری شدن آب در رودخانه‌های فصلی که در جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارد، با توجه به خشکسالی‌های استان، در واقع یک نعمت بزرگ است و خوشحالی کشاورزان و مردم را به همراه دارد، اما به دلیل مشکلات زیرساختی از جمله نبود راه‌های مناسب، مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار