سیدجواد احمدی خضربیگی, معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در گفتوگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شیوه نظارت سازمان حمایت بر افزایش تعرفه تاکسیهای اینترنتی و اقدامات این سازمان برای رسیدگی به شکایات در این حوزه اظهار کرد: سازمان حمایت هیچ دخالتی در نرخ گذاری تاکسیهای اینترنتی ندارد. این شرکتها زیر مجموعه اتحادیهای به نام اتحادیه کسب و کارهای مجازی فعالیت میکنند و از همین اتحادیه جواز کسب اخذ میکنند.
او بیان کرد: کسب و کارهای مجازی صنف جداگانهای محسوب میشوند که در بحث نرخ گذاری از ضوابط خاص صنفی پیروی میکنند. سازمان حمایت در نرخ گذاری تاکسیهای اینترنتی تا به امروز هیچ دخالتی نداشته و صرفا از طریق اتحادیه نام برده نرخ گذاری انجام میشوند. فرمول محاسبه قیمت از و پارامترهای به کار رفته در این موضوع از طریق اتحادیه کسب و کارهای مجازی و با نظارت سازمان حمایت انجام میشود.
بیشتر بخوانید:
احمدی خضربیگی شیوه قیمت گذاری تاکسیهای اینترنتی را متفاوت از سایر اقلام دانست و گفت: این موضوع نیاز به توضیحات مفصلی دارد که در یک مکالمه تلفنی نمیتوان آن را تشریح کرد. تا زمانی که توجیه کامل نشده باشید گزارش ارائه شده توسط شما کارشناسی نخواهد بود. نرخ گذاری تاکسیهای اینترنتی سازوکاری متفاوت از سایر کالاها و خدمات دارد. بر اساس الگوریتم ریاضی این محاسبات انجام میشود که باید در فرصت مناسبی برای شما تشریح شود.
معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تشریح کرد: مبنای نرخ گذاری آنها فرمولی است که در بحث حمل و نقل هوشمند جاری است و پارامترهای مختلفی دارد که جداگانه اندازه گیری شده و در نهایت نرخ گذاری انجام میشود.
او با تاکید بر رسیدگی سازمان حمایت بر شکایات مردم از صنوف مختلف از جمله شرکتهای اینترنتی ارائه دهنده کالا و خدمات، تصریح کرد: سازمان حمایت با این صنف هم همانند سایر اصناف برخورد میکند و صرفا همراه آنها در انتخاب پارامترهای قیمت گذاری و فرمول محاسبه قیمت است. با توجه به شرح وظایف سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در صورتی که شکایتی از این شرکتها صورت بگیرد آن را پیگیری خواهد کرد.
احمدی خضربیگی درباره جزئیات این فرمول بیان کرد: جزئیات شیوه نرخ گذاری و پارامترهای به کار رفته در این حوزه را میتوانید از اتحادیه کسب و کارهای مجازی و شرکتهای تاکسی اینترنتی دریافت کنید. از جمله پارامترهای به کار رفته میتوان به مسافت، زمان، عرضه و تقاضا اشاره کرد.
انتهای پیام/