مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: در سه ماهه نخست امسال با توجه به افزایش گرما ی هوا مصرف برق نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

دادگر مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت:  در سه ماهه نخست امسال با توجه به آغاز بیش از موعد گرمای هوا و همچنین افزایش مصرف بخش صنعتی و کشاورزی به علت کاهش نزولات آسمانی مصرف برق نسبت به مدت مشابه پارسال،  حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

او افزود: زمانی که وضعیت مصرف برق از سقف تعیین شده عبور می‌کند، مدیریت بار با همکاری مشترکان صنعتی و کشاورزی پاسخگوی افزایش مصرف برق نمی‌باشند و باعث خاموشی روزانه می‌شود.

دادگر ادامه داد: در حوزه مشترکان صنعتی و اداری در صورت افزایش مصرف برق بیش از حد استاندارد با توجه به مصوبه جلسه وزیران برق مشترکین قطع می شود و برای مشترکان خانگی نیز در قالب ارسال پیامک‌های هشدارمصرف برق اقدام شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی اظهار کرد: ساعت اوج مصرف برق در تابستان از ساعت ۱۱ الی ۱۷ و از ساعت ۱۹ الی ۲۳ می‌باشد.

او افزود: در طرح برق امید ۸ درصد مشترکان خانگی با یک پله کاهش از خوش مصرف به کم مصرف، ۷ درصد مشترکان با یک پله کاهش از پر مصرف به خوش مصرف و ۱ درصد نیز با دو پله کاهش از پر مصرف به کم مصرف جا به جا شده اند.

دادگر تصریح کرد: روزانه به طور میانگین در استان بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار پیامک برای مشترکانی که مشمول خاموشی احتمالی می‌شوند ارسال می‌شود و در همه شهرستان‌ها تعادل در سهمیه بندی قطعی برق رعایت شده است.

انتهای پیام /ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.