رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۱۵ هزار تراکتوربدون پلاک در کردستان وجود دارد که خرید و فروش آن‌ها ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: عمده قاچاق جوجه یک روزه که در استان کشف می‌شود همچنان که در جلسات متعدد از سوی مسئولان بیان شده مربوط به سایر استان‌ها بوده است.

او خاطرنشان کرد:کردستان استان گذر است و عمدتاً تولیدات استان‌های دیگر کشور از اینجا عبور می‌کند از این رو عمده کشفیات قاچاق مربوط به استان‌های مرکزی یا شمال‌غرب کشور بوده و نباید آن را به استان ما نسبت دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تاکید براینکه با تلاش و هماهنگی دستگاه‌های متولی اقدامات خوبی در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از قاچاق تخم مرغ و جوجه یک‌روزه در استان انجام گرفته است، گفت: به حق باید از تلاش‌های شبانه روزی نیروی انتظامی و مرزبانی در این راستا قدردانی کرد.

سپری بر ضرورت پلاک‌گذاری ماشین آلات کشاورزی به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت اشاره کرد و گفت: براساس قانون، سهمیه سوخت کشاورزانی که برای این مهم اقدام نکرده و ماشین آلات خود را پلاک‌گذاری نکنند قطع می‌شود.

او با تاکید براینکه خرید و فروش تراکتور بدون پلاک در استان ممنوع شده است، عنوان کرد:۱۵ هزار تراکتور از ۳۰ هزار تراکتور موجود در استان کردستان پلاک ندارد که برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه پرونده تشکیل شده است.

به گفته وی، برای ۸ هزار و ۴۸۴ دستگاه پلاک نصب شده، ۹ هزار و ۷۰۳ دستگاه توسط کارشناسان نیروی انتظامی بازدید و ۹ هزار و ۲۱۳ دستگاه به نیروی انتظامی ارجاع داده شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.