کلیه مشترکین گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری کردستان نسبت به حوادث ناشی از استفاده گاز با پوشش بیمه‌ای مصون سازی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ازقرارداد جدید شرکت ملی گاز ایران با یکی از شرکت‌های سهامی بیمه در کردستان خبر دادوگفت: با توجه به اینکه هموطنان در هر زمان بایستی نکات ایمنی را در استفاده از وسایل گازسوز رعایت کنند تا حادثه‌ای رخ ندهد  شرکت گاز کلیه مشترکین گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری نسبت به حوادث ناشی ازاستفاده گاز را با پوشش بیمه‌ای مصون سازی کرد که حق بیمه بر مبنای قانون بودجه از طریق قبوض گاز مشترکین محاسبه می‌شود.

فعله گری یادآور شد: بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، هر مشترک خانگی گاز طبیعی در مناطق شهری ماهانه ۲۰۰۰ هزار ریال و مشترکان خانگی مناطق روستایی ۱۰۰۰ ریال را به عنوان حق بیمه پرداخت خواهند کرد.

او مبالغ حق بیمه مشترکین در بخش روستایی را این گونه توضیح داد: برای مشترکان روستایی مبالغ فوق الذکر معادل ۵۰ درصد است و این وجوه، مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه افزود: بر این اساس، پرداخت غرامت فوت برای هر نفر در هر حادثه ۳۰۰ میلیون ریال و همچنین پرداخت غرامت نقص عضو و از کار افتادگی دائم و جبران هزینه‌های پزشکی برای هر نفر در هر حادثه حداکثر تا مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال است. فعله گری خاطرنشان کرد: حداکثر جبران خسارت‌های مالی به واحد مسکونی نیز به ازای هر واحد مسکونی آسیب دیده حداکثر تا ۷۰۰ میلیون ریال مقرر شده است.

او ادامه داد: شرکت بیمه گر پس از اعلام حادثه و بررسی کارشناسی اقدام به پرداخت هزینه‌های مربوطه می‌کند که در خسارت‌های فوت، مبلغ غرامت در وجه وراث قانونی متوفی بر اساس برگه انحصار وراثت پرداخت خواهد شد؛ همچنین در خسارت‌های پزشکی و نقص عضو، مبلغ غرامت در وجه مصدوم و یا سرپرست قانونی وی بر اساس اسناد و مدارک مثبته پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: حوادث ، گاز طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.