گزارش معاملات بورس در ۱۹ تیر؛

افت ۸۸ صدم درصدی شاخص کل بورس در اولین روز معاملاتی هفته/ فرابورس مثبت ماند!

در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با افت ۱۱ هزار و ۳۰۸ واحدی، روی پله یک میلیون و ۲۷۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز شنبه ۱۹ تیر ماه شاخص کل بورس با افت ۱۱ هزار و ۳۰۸ واحدی روی پله یک میلیون و ۲۷۰ هزار واحدی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۶۹۱ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «شستا» و «فولاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «ولکار»، «برکت» و «شپنا» سه نماد پر تراکنش بودند.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص کل

شاخص هم وزن نیز با افت ۹۶ واحدی روی پله ۳۹۲ هزار و ۴۸۹ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۵ میلیارد و ۲۸۰ میلیون سهم به ارزش ۳ هزار و ۶۹۱ میلیارد تومان رسید.

رشد ۵۸ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم با رشد ۵۸ واحدی روی پله ۱۸ هزار و ۴۲۶ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۱۹۶ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های رمپنا، پارس و مبین به ترتیب با ۷۶۷.۵۴، ۲۷۶.۳۲، ۲۳۸.۱۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد فارس، شستا و فولاد با ۲۱۲۹.۴۲، ۱۶۳۴.۸۷، ۱۴۹۹.۲۷ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های مارون، دماوند و وهور به ترتیب با ۸۵.۲۸، ۲۰.۹۶ و ۸.۵۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد زاگرس، آریا و هرمز با ۲۸.۳۶، ۱۸.۷۳، ۱۰.۸ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۳۵۸ میلیارد تومان به خود اختصاص داد، گروه شیمیایی، فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت دربورس

سهام شرکت‌های دسینا، شنفت و آبادا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های خزر، بالبرو کپشیر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های دماوند، بکهنوج و بمپنا، بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های ثپردیس، خزرو سمگا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های سپاس، یاقوت و بورس بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های همای، سنیر و غدام در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

همچنین نماد‌های وسپهرو، اعتماد و لطیف بیشترین تقاضای خرید و نماد‌های سیناد، ثالوند، کمرجان بیشترین عرضه برای فروش را در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خودرو، خساپا و شفارس بیشترین حجم معامله و نماد‌های شپنا، رمپنا و برکت بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

همچنین نماد‌های کرمان، وهور و بجهرم بیشترین حجم معامله و اراد ۲۱۴، اراد ۷۰۴ و اراد ۸۳۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.
انتهای پیام/

برچسب ها: شاخص کل ، شاخص هم وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار