استاندار قم:

احتمال قرمز شدن وضعیت کرونایی قم وجود دارد

سرمست گفت:با توجه به قرمز شدن استان‌های مجاور احتمال می رود که به زودی وضعیت کرونایی قم تغییر کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بهرام سرمست،استاندار قم در حاشیه جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد ، گفت: موج جدید کرونا موسوم به موج پنجم از جنوب شرقی کشور آغاز شده  و تا عمق کشور پیشروی داشته است، به طوری که در حال حاضر ۱۴۳ شهر در وضعیت قرمز کرونایی، ۱۸۶ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.


او با اشاره به وضعیت قرمز استان تهران و بخش‌هایی از استان‌های مرکزی و اصفهان گفت: در حال حاضر قم در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد، اما با توجه به قرمز شدن استان‌های مجاور این احتمال وجود دارد که به زودی وضعیت کرونایی قم نیز تغییر کند.


سرمست تسامح، تعلل، تجمع و تراکم را چهار عامل اصلی شیوع و گسترش بیماری عنوان کرد و گفت: تمام تلاش‌ها در استان روی پیشگیری و کنترل بیماری متمرکز شده است تا گرفتار موج‌ پنجم کرونا نشویم و در صورت گرفتاری بتوانیم طول این موضوع را کاهش دهیم.


استاندار در ادامه با اشاره به افزایش روند بستری بیماران کرونایی در روز‌های گذشته گفت: با وجود افزایش بیماران بستری، خوشبختانه تعدادفوتی‌ها چندان تغییری نداشته است.


او  واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را دو عامل اصلی پایین بودن تعداد مرگ و میر بر اثر کرونا عنوان کرد و گفت: در حال حاضر متوسط رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور ۶۶ درصد و در استان قم به حدود ۷۵ درصد است، اما با توجه به قرار گرفتن قم در محل تردد سایر استان‌ها نیاز داریم تا رعایت شیوه نامه‌ها را در سطح استان ارتقا دهیم.


سرمست  همچنین از تدوین شیوه نامه‌هایی برای بازگشایی مدارس از ابتدای مهر ماه و همچنین برپایی مراسم مذهبی در ماه‌های محرم و صفر و اعیاد غدیر و قربان خبر داد و گفت: در جلسات آتی ستاد مقابله با کرونا آیین نامه‌ها و مصوباتی در این خصوص ابلاغ می‌شود تا از یک طرف شاهد برپایی مدارس از ابتدای مهرماه و نیز برگزاری مراسم مذهبی با رعایت کامل شیوه نامه‌ها باشیم.


استاندار قم همچنین از احتمال اعمال محدودیت‌های بیشتر برای برخی از اماکن و مشاغل در روز‌های آتی خبر داد و گفت: اماکنی مانند تالار‌های پذیرایی، سینماها، شهربازی‌ها، استخر‌های سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی و ورزشگاه‌های سرپوشیده احتمالاً جزء اماکنی هستند که محدودیت‌هایی برای فعالیت آن‌ها اعمال خواهد شد.


او با اشاره به گزارش‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص شیوع بیماری در این اماکن افزود: در این مکان‌ها امکان ابتلای افراد زیادی به بیماری کرونا وجود دارد و باید کنترل و نظارت بیشتری روی این آن‌ها صورت گیرد.


گفتنی است تا زمان ابلاغ رسمی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی و یا محدود کردن فعالیت اماکن یادشده، محدودیت‌های جدیدی بر این اماکن و مشاغل اعمال نخواهد شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار