بر اساس گزارش‌های اعلام شده از هند، توئیتر تسلیم قوانین جدید تنظیم گری در این کشور شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز؛ گفته می‌شود مدیران جدید توئیتر در هند برای وضع قوانین جدید در حوزه IT این کشور منصوب می‌شوند. قوانین IT که از اواخر ماه می‌به اجرا در آمد بر تنظیم و کنترل محتوا در شبکه‌های اجتماعی دلالت دارد و باعث می‌شود شرکت‌ها با سرعت بیشتری برای حذف پست‌ها و اشتراک گذاری محتوا‌ها و منشا پیام اقدام کنند. این قوانین در پی اختلافات روز افزون  بین دولت هند و شرکت رسانه‌های اجتماعی ایالات متحده پس از همه گیری ویروس کرونا وضع شد.

دولت هند اوایل این هفته در دادگاهی اعلام کرد که توئیتر به دلیل پیروی نکردن از قوانین جدید این کشور، از هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتوای تولید شده توسط کاربران هندی برخوردار نیست. این پرونده در پی شکایت یک کاربر از توئیت‌های توهین آمیز توئیتر تشکیل شد و به دادگاه گفته شد که این شرکت‌ها از قوانین پیروی نمی‌کنند.

شبکه اجتماعی توئیتر

فرصت دو هفته ای به توئیتر برای عمل به قوانین هند

توئیتر برای سه قشر جدید فرصت‌های شغلی را در نظر گرفته و سعی می‌کند تا ۸ هفته آینده پیشنهاد کار برای سرخپوستان مقیم را طبق قوانین درخواست کند. روز پنجشنبه دادگاه عالی دهلی نو به توئیتر یک فرصت دو هفته‌ای داد تا انتصابات دائمی مدیران برای تنظیم گری در حوزه اشتراک محتوا را قبل از اینکه مدیران موقت مسئولیت جدی بگیرند، انجام دهد. توئیتر هم به دادگاه هند اعلام کرده است که این روابط اداری را مشخص و افراد را منصوب خواهد کرد.

وزارت فناوری هند پیش از این توئیتر را به دلیل سرپیچی عمدی از قانون به شدت مورد انتقاد قرار داده و گفته بود که همه شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی باید قوانین جدید را رعایت کنند. همزمان با تشدید تنش بین شرکت و مقامات آمریکایی، پلیس هند در هفته‌های اخیر حداقل پنج پرونده را علیه توئیتر یا مقامات آن تشکیل داده است.

در شکایت‌های ارائه شده در دو ایالت هند از مانیش ماهشواری رئیس توئیتر در هند نام برده شده است. ایالت اوتار پرادش در دادگاه عالی هند شکایت‌های وارده به ماهشواری را به چالش کشیده است؛ این در حالی است که دادگاه بدوی او را پس از اتهام به دلیل استفاده از سیستم عامل‌های شرکت برای ترویج نفرت، تبرئه کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار